האחים עאישה ובלאל אל-זיאדנה, בת 17 ובן 18, שוחררו אמש (חמישי) משבי חמאס אחרי 55 ימים של סיוט. עם זאת, הסיוט של המשפחה כולה עדיין לא נגמר, אביהם יוסף, בן 49, ואחיהם חמזה, בן 21, מוחזקים גם בשעה זו ברצועת עזה.
קרובי המשפחה חיכו בציפייה לחזרת השניים, לאחר שקיבלו את ההודעה על כך אתמול בבוקר, אך נקרעים כעת בין השמחה מחזרת עאישה ובלאל לבין הדאגה לאב המשפחה ואחיהם הגדול שנותרו מאחור. "אנחנו שמחים שהם השתחררו", אמר קרוב משפחתם דהאם אל-זיאדנה, "אך השמחה הזו לא תהיה שלמה עד שכולם ישתחררו".
2 צפייה בגלריה
החטופים בצע המצרי של מעבר רפיח
החטופים בצע המצרי של מעבר רפיח
בלאל ועאישה, אמש במעבר רפיח
2 צפייה בגלריה
בלאל אל-זיאדנה,  עאישה אל זיאדנה
בלאל אל-זיאדנה,  עאישה אל זיאדנה
"שמחים שהם השתחררו, אך השמחה לא שלמה". בלאל ועאישה אל-זיאדנה
דהאם טרם פגש את האחים ששוחררו, אך מחכה לכך אחרי 55 ימים של מתח בלתי-נגמר, שלצערו עדיין נמשך. "עדיין מחכים לפגוש אותם, כדי שנוכל להיות יותר רגועים לגביהם. הם צריכים להיות במקום בטוח, עם המשפחה, כדי שניתן יהיה להחזיר להם את והביטחון". קרוב משפחה אחר של השניים אמר ל-ynet: "תודה לאל שהם השתחררו".
הוא הבטיח לעשות להם את "קבלת הפנים הטובה ביותר, ונהיה לצידם כל הזמן כדי לספק להם את כל התמיכה ולהקל על התחושות הקשות שילוו אותם בעקבות העובדה שאביהם ואחיהם עדיין מוגדרים כחטופים". הוא הודה לכל מי שתמך, והבטיח כי "המאבק יימשך", עד חזרת כל החטופים.
עאישה ואחיה בלאל, מאזור רהט, נחטפו מקיבוץ חולית יחד עם אחיהם ואביהם ב-7 באוקטובר, בעת שעבדו במקום. המשפחה חיכתה מדי יום בשבוע האחרון לשחרורם, מכיוון שעמדו ב"קריטריונים" שנקבעו בעסקה, ואמש סוף-סוף זה קרה.
‏ח"כ ואליד אל-הואשלה ממפלגת רע"מ אמר כי "בימים האחרונים, התעקשנו שלא לאבד תקווה ופעלנו מול כל מי שניתן - בישראל, במצרים ובקטאר, כדי שעאישה ובלאל ישוחררו. משמח לראות אותם חוזרים הביתה. אבל השמחה הזו מלווה גם בחרדה לאביהם יוסף, לאחיהם חמזה, לסאמר פואד טלאלקה, לפרחאן אל-קאדי ולרבים שנותרו בשבי. נמשיך לפעול בכל דרך כדי להביא לשחרורם!".
שלשום פנתה הנהגת הציבור הבדואי במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשה לפעול על מנת לשחרר את האחים. הם ציינו כי ב-7 באוקטובר נחטפו מלבד בני משפחת אל-זיאדנה עוד שני בדואים שעבדו ביישובי העוטף: סאמר טלאלקה (24) מחורה נחטף במהלך עבודתו בניר עם, ופרחאן אל-קאדי (53) מהכפר כרכור נחטף כשעבד בקיבוץ מגן.