ראש הממשלה השווה את חמאס לדאעש ועכשיו נשיא המדינה חושף שארגון הטרור הרצחני מרצועת עזה השתמש בשיטות של אל-קאעידה: הנשיא הרצוג חשף הערב (יום א') בריאיון ל-sky news כי "התקן USB שנמצא על מחבלי חמאס מוכיח שארגון הטרור הרצחני תכנן להשתמש בציאניד כנגד אוכלוסייה אזרחית, בדיוק כפי שפועל ארגון הטרור אל-קאעידה".

הנשיא אמר כי בהתקן נייד, שנמצא על גופות של מחבלי חמאס שחוסלו בשטח ישראל, מפורטות הוראות ליצירת נשק כימי והפצתו בקרב אוכלוסייה אזרחית. מקור המסמך הוא מדריך של ארגון הטרור אל-קאעידה משנת 2003, והשימוש בו מעיד הן על הקשר בין הארגונים והן על כוונתו של ארגון הטרור חמאס להשתמש בנשק כימי להשמדה המונית כפי שדאעש תכנן בעבר.
הרצוג הוסיף כי בין התכנים נמצאו הוראות מדויקות להכנת מתקן לפיזור ציאניד. מדובר, לדבריו, "בהוכחה חיה לכוונותיו הרצחניות של ארגון הטרור חמאס, שמתכנן השמדה המונית ללא הבדל בין דת, גזע ומין".
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג בריאיון לSky News
נשיא המדינה יצחק הרצוג בריאיון לSky News
נשיא המדינה יצחק הרצוג בריאיון לSky News
(צילום: Sky News)
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג בריאיון לSky News
נשיא המדינה יצחק הרצוג בריאיון לSky News
ההוראות שנמצאו אצל המחבלים
(צילום: Sky News)
נשיא המדינה הוסיף: "כריתת ראשי תינוקות, מדריך לחטיפת שבויים והוראות לשימוש בחומרים כימיים לרצח המוני, הם דפוסי פעולה רצחניים המעידים על ניסיונו של ארגון הטרור חמאס להתחקות לדאעש. מדינת ישראל תמשיך לפעול בהתקפיות כנגד ניסיונותיהם האכזריים של ארגון הטרור חמאס ומתוך זכותה הבסיסית להגן על עצמאותה ועל ביטחון תושביה".
על מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, הוא אמר: "מה שמדינת ישראל חוותה זה רוע טהור, שנדרש לעקור מהשורש. ולמול הרוע הזה - אנחנו עדים לאנשים מסביב לעולם שתומכים בטרור הזה, אנחנו רואים אותם בהפגנות בלונדון ובמקומות נוספים בעולם - למה אתם תומכים ברוע? מה עומד מאחורי זה? האם אתם באמת מאמינים שבני אדם צריכים לעבור עינויים? אזרחים או נשים בהריון? קשישים עם דמנציה? אנשים שעשו רק טוב".
הוא הזכיר בריאיון את החטופים. "תנו לי לספר לכם סיפור, המשפחות הישראליות בגבול רצועת עזה, הן התומכות הגדולות ביותר בשלום עם הפלסטינים", הוא אמר. "הן סיפרו לי על אב שנשאר לבדו, כי בזמן שהוא הלך להגן על היישוב שלו - אשתו וילדיהם נחטפו לעזה בידי מחבלים, בלי שהוא יודע היכן הם נמצאים. וזו רק דוגמה אחת שממחישה את המציאות הישראלית".