1 צפייה בגלריה
יוסף אוחיון
יוסף אוחיון
יוסף אוחיון, מנכ"ל עמותת אריות יהודה
יוסף אוחיון, מנכ"ל עמותת "אריות יהודה" המכינה צעירים וצעירות לשירות צבאי, הוא תושב ירושלים שנעצר בחשד לביצוע עבירות מין בנערות במסגרת עבודתו. מוקדם יותר היום (שני) הותר לפרסום דבר המעצר. בית משפט השלום בירושלים האריך היום בשבוע את מעצרו של אוחיון, שנעצר אמש לאחר חקירה סמויה של חודש. אוחיון משמש כמנכ"ל ומדריך ראשי בעמותה, בה הוא עובד מ-2011.
בתקופה האחרונה ניהלה היחידה ללחימה בפשיעה של מחוז ירושלים חקירה סמויה בעקבות חשד לביצוע עבירות מין מצדו של אוחיון. על פי החשד, במהלך פעילות העמותה, בין היתר תוך השתלבות במוסדות חינוך גדולים בירושלים ויישובי הסביבה, יצר אוחיון קשרים עם חניכות וניצל את קרבתו אליהן, תוך מצג שווא אודות עברו הצבאי והמקצועי ובכך רכש את אמונן.
החקירה המשטרתית הסמויה הפכה אמש גלויה עת נעצר אוחיון על ידי הבלשים בביתו והועבר לחקירה. העבירות המיוחסות לאוחיון הן קשירת קשר לביצוע פשע, בעילת קטינה בת 14-16 שאינה נשואה, בעילת קטינה בת 16-18 תוך ניצול יחסי תלות, מרות חינוך או השגחה או תוך הבטחת שווא לנישואין, איומים, שיבוש הליכי משפט ואספקת או רכישת משקה משכר לקטין.
נציג המשטרה רס״מ ברק דאוקי אמר היום בדיון כי מדובר בפרשה מאוד חמורה והוסיף כי יש לא מעט ממצאים שמחזקים את החשד בעבירות מאוד חמורות. "חלק מהקטינות הן קטינות מאוד מאוד. יש לנו עוד עשרות פעולות חקירה לבצע. הבקשה להארכת מעצר היא ראשונית לגמרי ואין לי שום ספק שהפעולות המבוקשות יולידו נוספות. אני מבקש מבית המשפט להאריך את המעצר כדי לתת ליחידה החוקרת לעבוד על התיק", הוסיף נציג המשטרה.

דאוקי אמר כי "חומרי החקירה מעלים מקרים מזעזעים ומצמררים שבהם המשיב תוך ניצול תפקידו בו הוא נמצא ביחסי מרות ותוך מצג שווא על עברו הצבאי המפואר לכאורה, ביצע את המעשים המיוחסים לו ועל פי החשד נהג לקיים עם נערות יחסי מין ויחסי מרות סדיסטיים, ויצר מעין כת שבה הוא אליל של אותן בנות, אותן ניצל לרעה במסגרת העמותה שאמורה לעזור לבני נוער בחברה ובצבא".
לדבריו, "החשוד נחקר אתמול ואף הודה במקרה אחד שיוחס לו והכחיש מקרים נוספים. חלק מהקטינות הפכו לכלי בידו אף בהיותן בוגרות, היו שראו בו כאבא שניצל אותן".

עורכת הדין נגה ויזל שמייצגת את החשוד אמרה כי "מדובר בבחור צעיר שהקים בעשר אצבעותיו עמותה לתפארת שפועלת בקרב בני נוער לפני גיוס לצה"ל, במהלך השנים סייע מרשי למאות ואף לאלפי בני נוער גם כאלו בסיכון והפך את עתידם לוורוד יותר. הדברים עדיין בחקירה, וצר לי שבית המשפט התיר לפרסם את שמו של מרשי ובכך הוא פגע במתלוננים שחלקם נחשפו כבר בכלי התקשורת וברשתות החברתיות, מרשי מכחיש מכל וכל את האירועים המיוחסים לו".
יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה כי מדובר ב"ליקוי מאורות - לא להאמין שהזוועות האלו התרחשו לכאורה בקודש הקודשים ובסביבה שאמורה לחנך לערכים ולדרך ארץ. נדרשת כאן לא רק חקירה משטרתית אלא במקביל גם תחקור פנימי של כל הגופים שהיו בקשר עם העמותה ועם המדריך בכדי לנסות ולהבין איך דבר כזה קורה וחמור לא פחות מכך - יש לנתץ את מנגנון ההשתקה שלכאורה קיים פה".