שמעון בוקר, סגן ראש העיר באר שבע, התייחס היום (ראשון) לפעילי מחאה נגד המהפכה המשפטית שסוגרים כבישים, מתעמתים עם חיילים או מאיימים על ראש הממשלה כ"אנרכיטסים". בריאיון ל"רדיו דרום" הוא הוסיף כי "הם סכנה האנשים האלה. צריך לקחת אותם לקציעות ולזרוק אותם שם".
2 צפייה בגלריה
שמעון בוקר סגן ראש העיר באר שבע
שמעון בוקר סגן ראש העיר באר שבע
שמעון בוקר
(צילום: הרצל יוסף)
"שימשיכו לגנוב טנקים, ויסגרו כבישים וירביצו לחיילים. תתביישו לכם, אתם מרימים ידיים על חיילים, אתם קוראים להרוג את ראש הממשלה", אמר בוקר בריאיון, והוסיף: "אולי מישהו יענה לי עוד מעט בשידור, עצרו את האיש הזה אתמול שצעק שצריך להרוג את ראש ממשלת ישראל? זה אדם מסוכן, אתה רואה גם בעיניים שלו, אדם הזה אדם מסוכן. הם הגיעו למצב... אלה באמת אנרכיסטים, הם סכנה האנשים האלה. האנשים האלה צריך לקחת אותם לקציעות שמה, לעשות סורגים ולזרוק אותם שמה".
ביום חמישי האחרון - "יום החרפת ההתנגדות" - הורידו מפגינים את דגל ישראל בכניסה לעירייה לחצי התורן. בוקר ציין כי הגיש תלונה במשטרה נגד אותם מפגינים. אין זו הפעם הראשונה שהוא מותח ביקורת לעבר מפגינים, ובתוכנית "אופירה וברקו" טען כי יש "אולי שני מתנגדים" למהפכה המשפטית. זאת בשעה שבאחת ההפגנות בעיר הגיעו קרוב ל-10 אלף איש, ובהפגנה האחרונה כשמונת אלפים מפגינים. ראש העיר רוביק דנילוביץ אמר כי יתייחס לדבריו לאחר שייפגש עימו.
דבריו לא עברו בשקט אצל תושבי העיר, בהם גם מארגני המחאה. עידו אטיאס, מהמארגנים הבולטים, אמר כי "מכל השקרים שסגן ראש העיר מפזר, להגיד שהמחאה מבזה את הדגל זה פשוט מופרך ומנותק. עוד סוכן פילוג מבית הליכוד שמשסה נגד תושבי עירו. אני מצפה מראש העיר להעמיד אותו במקום ולגנות את הקריאות החוזרות ונשנות האלה נגד תושבי העיר אוהבי המדינה".
סגן ראש העיר טל אל על, שמשתתף בהפגנות ואף נאם באחת מהן, אמר כי "מצער מאוד ומדאיג, אלו דברי הסתה חמורים ומסוכנים ביותר כלפי אזרחים המשרתים בנאמנות אך ורק את מדינת ישראל ומסרבים להיות נתיניו של מנהיג כזה או אחר. כל 'חטאם' הוא שהם חושבים אחרת. אני בז לדברים ומתריע כי הכתובת על הקיר ודם המפגינים הוא כבר עתה הפקר! קורא למשטרת ישראל ולשב"כ להיכנס לעובי הקורה ולעצור מיד את תופעת האלימות הקשה וההסתה הפרועה כלפי המפגינים, כפי שראינו רק בשבוע החולף. מחזק את המפגינים הפטריוטים".
2 צפייה בגלריה
יתייחס לדברים אחרי שישוחח עם סגנו. ראש העיר באר שבע
יתייחס לדברים אחרי שישוחח עם סגנו. ראש העיר באר שבע
יתייחס לדברים אחרי שישוחח עם סגנו. ראש העיר באר שבע
(צילום: יוגב אטיאס)
אלכס רדנסקי, תושב העיר שמגיע להפגנות מדי שבוע, הסביר כי "זו אינה הפעם ראשונה שסגן ראש העיר באר שבע מזלזל במפגינים תושבי העיר. עם זאת, הפעם אין מדובר בזלזול אלא בהתרת דמם של מפגינים באר-שבעים ותושבי הדרום, לא פחות ולא יותר. תושבים אשר מביעים את מחאתם על פי חוק ועל פי זכותם הדמוקרטית. כל זאת ללא התעמתות עם גורמי המשטרה, ללא עבירה על החוק ועל הוראות המשטרה".
לדברי רדנסקי, "מדובר במציאות לא נתפסת. אנחנו מצפים מראש העיר רוביק דנילוביץ' לגנות את דבריו ולהעניק גיבוי למיעוט הליברלי בעירו. להבהיר בפני כל שזכותנו המלאה להפגין בביטחון".
המפגינים הוותיקים יותר התבטאו בעבר בנוגע לכינוי "אנרכיסטים" שניסו אנשי הימין להדביק להם. אילן בר עקיבא בן ה-85, תושב העיר, אמר כי "אני תמיד הייתי אנרכיסט. גם בגיל צעיר. ברגע שעושים כל מיני חוקים לרעת האזרחים הם גם לרעתי. אני מגן על האינטרסים שלי ושל משפחתי".
סגן ראש העיר שמעון בוקר מסר: "אין זה סוד שכאיש ימין אני תומך ברפורמה ואכן הזדעזעתי שהמפגינים הורידו את הדגל מהתורן, אבל חשוב לי מאוד להבהיר שלקחו משפט אחד שאמרתי בהתייחסות לאמירה קיצונית מאוד ובוטה, שפורסמה מצידו של אזרח לא מקומי בכלי התקשורת הארציים (אינני רוצה לחזור עליה) והוציאו אותה מההקשר. בשום פנים ואופן לא התכוונתי למפגינים ולאנשי המחאה, שגם אם אנחנו לא מסכימים, זו זכותם המלאה להביע את מחאתם. אם מישהו נפגע מדבריי, אני מצר על כך! בימים רגישים אלו שבהם יש מחלוקת, אנחנו אנשי הציבור מחוייבים לפעול להרגעת הרוחות. כולנו אחים! אהבת חינם תמיד מנצחת".