במשך כשני עשורים התקבצה סביב הרב נתנאל דרעי מלוד עדת מאמינים שלא סטתה כהוא זה מהחוקים, התקנות, ההוראות וההגבלות שהנחית עליה. לכאורה מדובר היה בעוד קהילה חרדית של כמה עשרות משפחות, בעיקר של חוזרים בתשובה, אבל אלה שיצאו ממנה בשנים האחרונות מתייחסים אליה כעת ככת לכל דבר. נקודת השבר הגיעה לפני כשלוש שנים, אז התברר שדרעי נהג לתקוף מינית נערים בקהילה, מה שהוביל לחקירת משטרה ולבסוף לעונש מאסר של כשבע שנים שאותו הוא מרצה בימים אלה. סדרת הדוקו "פדופיל בראש כת" של ynet Original כוללת ראיונות עם חברי הכת לשעבר, שמשרטטים תמונה קשה על שלטון פחד, נישואי קטינים, חינוך נוקשה ובלתי מפוקח, קריעת משפחות ועוד. צפו בפרק הראשון.
עוד ב-ynet Original:
אחד החברים לשעבר בקהילה ציטט דברים שאמר להם דרעי: "אתם רוצים להיות צדיקים? פשוט תזרקו את השכל שלכם ותיישמו את מה שאתם שומעים פה. השריר של להחליט בעצמי נרדם עם הזמן". אחרים סיפרו שהתבקשו לשרוף את כל התמונות שלהם מהעבר, ולהתחיל כביכול דף חלק וחדש בחיים: "חוץ מתפילות ושיעורים, רוב הדברים היו אסורים או לא צנועים. הילדים לא ראו גני שעשועים או בריכות. הוא דרש הלשנות על אחרים. אין לתאר כמה היינו מסורים אליו. מתייעצים איתו על הכל – איך להתלבש, אילו בגדים לקנות לילדים, האם לעבוד, ואם כן - איפה לעבוד".
באפריל 2021 הורשע דרעי במסגרת עסקת טיעון בריבוי עבירות של מעשה סדום, מעשים מגונים ועבירות מין נוספות שביצע בשלושה מתלמידיו, חלקן במשך כמה שנים, כשהיו בני 13 עד 17. הוא נידון למאסר של שש שנים ועשרה חודשים ונגזר עליו לשלם לקורבנות פיצוי סכום כולל של 150 אלף שקל.
לפי כתב האישום המתוקן שבו הודה דרעי הוא ביצע את המעשים בחדר מנוחה פנימי בבית המדרש שבו העביר שיעורי תורה, בין היתר גם למתלוננים. הוא ציין בפניהם שקרבתם אליו תעניק להם מעמד גבוה וכי הוא עתיד לשדך אותם עם בנותיו.
ממשפחת דרעי נמסר בתגובה: "נתנאל דרעי מרצה את מאסרו במסגרת עסקה לאחר שהודה והביע חרטה עמוקה על מעשיו. כל רצונו הוא לשלם את חובו לחברה. לצערנו, מאז שהחל לרצות את מאסרו, קומץ מסוים של אנשים חורשי רעתו מנסים בכל דרך לפגוע בו ובמשפחתו ולעורר את עניינו שוב ושוב על מנת לייצר דעת קהל שלילית. הוא עובר סדרת טיפולים בכלא, משתף פעולה ומתנהג באופן מופתי במאסרו. אין בכוונת המשפחה להתייחס לחומרים ממוחזרים, מסולפים ושקריים. כל רצונה הוא להמשיך את חייה בשקט ובצנעה".