לאחר שהטורקים אישרו את בקשת ישראל לאפשר למורדי ונטלי אוקנין להיפגש עם נציג ישראלי, עורך הדין ניר יסלוביץ' שנחת שלשום באיסטנבול נועד הערב (שלישי) עם מורדי במתקן הכליאה מאלטפי שנמצא בצד האסייתי של העיר.
עורך הדין סיפר כי אוקנין, שנעצר עם אשתו בטענה כי הם מרגלים, פרץ בבכי כששמע עברית לראשונה אחרי שישה ימים ושאל: "למה אני כלוא?". יסלוביץ' ציין כי מצבו הנפשי של אוקנין לא קל - אך הוא התעודד כששמע על המאמצים שנעשים לשחרורו. עוד אמר שהישראלי נחקר רק פעם אחת ביום רביעי, למחרת המעצר, וכי התשאול לא ארך זמן רב. בינתיים, רעייתו נטלי כלואה במתקן אחר שנמצא בצד האירופי של העיר - ומחר יסלוביץ' יגיש בקשה בהליך דומה כדי לבקר גם אותה.
2 צפייה בגלריה
מתקן המעצר באינסטבול בו עצורים נטלי ומורדי אוקנין
מתקן המעצר באינסטבול בו עצורים נטלי ומורדי אוקנין
מתקן המעצר באינסטבול שבו נמצא מורדי אוקנין
(צילום: יואב זיתון)
2 צפייה בגלריה
הזוג שנעצר בטורקיה לאחר שצילם את ארמון ארדואן
הזוג שנעצר בטורקיה לאחר שצילם את ארמון ארדואן
בני הזוג אוקנין
(מתוך פייסבוק)
בישראל ממשיכים בינתיים להבהיר לטורקיה שמדובר בזוג תמים ולא במרגלים, בפרשה שהפכה מנקודתית לתקרית מדינית. לפי ההערכה בישראל, נותרו 48-24 שעות לפתור את המשבר בפרופיל נמוך. בישראל שואבים עידוד מכך שארדואן לא ניפח קמפיין תקשורתי מהפרשה שגם לא מככבת בכותרות המקומיות, ורה"מ הציב כמטרה לעשות הכול כדי "לסיים את האירוע" מהר ככל האפשר לפני שיהפוך למשבר חריף.
יסלוביץ' אמר הערב שסיפר לאוקנין כי "מדינה שלמה" עוקבת אחרי הסיפור שלו, והסביר לו את ההליכים הבאים שהוא מתכוון לעשות. "ניסיתי להחדיר בו רוח של תקווה ואמונה, כדי שהוא יצליח לצאת מהמקום שהוא נמצא בו. הוא שאל אותי שאלות לא פשוטות כמו כמה זמן זה יימשך, איך השיטה פה עובדת ולמה אני בכלל במעצר. הבטחתי לו שאשיב אותו ארצה".
מוקדם יותר עדכן משרד החוץ כי בתום הערכת מצב הוחלט לשלוח לאיסטנבול את ראש החטיבה הקונסולרית במשרד, רינה דג'רסי, על מנת שתתגבר את הצוות הדיפלומטי הפועל לשחרור בני הזוג. בהודעת המשרד צוין כי "המאמצים לשחרור השניים נמשכים בכל הרמות". מנהלת מחלקת ישראלים במשרד החוץ סימה דובדבני ביקרה את המשפחה במודיעין ודיווחה להם על קבלת האישור לביקור קונסולרי ועל המהלכים שמקדם משרד החוץ. טרם נקבע מועד לביקור הקונסולרי אך משרד החוץ והקונסוליה באיסטנבול לוחצים שזה יהיה מהר ככל האפשר. שר החוץ יאיר לפיד קיים הערכת מצב עם גורמים בכירים ועוסק בנושא באופן אישי.

שר החוץ לפיד התייחס היום למעצר התיירים הישראלים בטורקיה, ואמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "אנחנו מטפלים בשחרורם מסביב לשעון - גם בדרגים הכי גבוהים". השר טען כי העיסוק התקשורתי בנושא "רק גורם נזק", וביקש מכל השרים וחברי הכנסת - וכן מהתקשורת, "תחשבו שזה לא נטלי ומורדי אלא אמא ואבא שלכם בכלא בטורקיה. תנו לנו לעבוד, לא שווה לסכן אותם בשביל כותרת".
איתמר אייכנר השתתף בהכנת הכתבה