ברכבת ישראל לא מוכנים עדיין להתחייב על צפי לתיקון התשתית בדרום שניזוקה בשל גניבת כבלי התקשורת ממערכת האיתות באזור להבים - ומסבירים כי העבודות, שכוללות פריסה של כבלי תקשורת חדשים וחיבורם מחדש לרשת, יימשכו שעות. רק בהמשך היום, עם התקדמות העבודות, יוכלו ברכבת לדעת אם ניתן יהיה לחדש את תנועת הרכבות כמתוכנן לאחר צאת השבת ובבוקר יום ראשון.
2 צפייה בגלריה
תעלות שנחפרו מצדי המסילה באזור להבים
תעלות שנחפרו מצדי המסילה באזור להבים
300 מטרים של כבלים נגנבו. הנזק והתעלות שנחפרו מצדי המסילה באזור להבים
(צילום: באדיבות רכבת ישראל)
2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת להבים-רהט
תחנת רכבת להבים-רהט
תחנת רכבת להבים-רהט, הבוקר
(צילום: רועי עידן)
מחקירה ראשונית עולה כי משני צדי המסילה בסמוך לתחנת להבים-רהט התגלו שתי תעלות שנחפרו, כל אחת באורך של כ-150 מטרים - ומתוכן הוצאו כבלי התקשורת שהיו מוטמנים בקרקע. בסך הכל נגנבו כ-300 מטרים של כבלים. ההנחה היא שמדובר בגנבי מתכות משום שבכבלים יש גם מתכת.
"הדבר גרם לנזק גדול ומשבית את מערכות האיתות וניהול התנועה של הרכבת באזור הדרום", נמסר מרכבת ישראל. "צוותי רכבת ישראל, טכנאים ומהנדסים נמצאים בנקודה ועובדים במרץ לתקן את הנזקים שנגרמו. יש אפשרות כי תנועת הרכבות בין באר שבע לצפון הארץ לא תחודש במוצאי שבת בשל היקף הנזק ועבודת התיקון הדרושה".
ממשטרת ישראל נמסר: "בתחנת רהט התקבל דיווח אודות גניבת תשתיות חשמל בתחנת הרכבת להבים-רהט. עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה".
בתוך כך, רכבת ישראל הודיעה כי הלילה הרכבות שבין ירושלים יצחק-נבון-נתב"ג-תל אביב סבידור מרכז, תופעלנה בין תחנות ירושלים יצחק נבון ונתב"ג בלבד, ולא תעצורנה בתחנות תל אביב ההגנה, תל אביה השלום ותל אביב סבידור מרכז.
בנוסף, רכבות בקו באר שבע-תל אביב סבידור מרכז תופעלנה בין תחנות באר שבע ולוד בלבד ולא תעצורנה בתחנות תל אביב ההגנה, תל אביב השלום ותל אביב סבידור מרכז. רכבות בקו ירושלים יצחק נבון-הרצליה תופעלנה במתכונת מפוצלת: בין תחנות ירושלים יצחק נבון ונתב"ג מדרום, ובין תחנות הרצליה ותל אביב ההגנה מצפון. לא תופעלנה בין תחנות נתב"ג ותל אביב ההגנה.
רכבת ישראל תפעיל מערך היסעים בחינם בין תחנות לוד ותל אביב סבידור מרכז, ובין תחנות נתב"ג ותל אביב סבידור מרכז. תנועת הרכבות תחזור לסדרה מחר ב-05:00.