סמוך לחצות, בשעה 23:51, התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב איילון דיווח על רוכב אופנוע שהחליק ברחוב לוי אשכול בראשון לציון. צוותי מד"א הגיעו במהרה לזירה ופינו אותו לבית החולים שמיר אסף הרופא, כשהוא עובר פעולות החייאה. אלא ששם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו, ודיווחו למשטרה: נמצאו סימני ירי על הגופה. מהר מאוד התברר כי הצעיר שנורה למוות הוא אופק נווה (25), שעמד בראש כנופיית פשע בפתח תקווה. לפני כמה שנים הוא שרד ניסיון חיסול כשמטען התפוצץ באופנוע שלו.
1 צפייה בגלריה
חצאים: אופק נווה ז"ל וזירת הרצח בראשל"צ
חצאים: אופק נווה ז"ל וזירת הרצח בראשל"צ
אופק נווה וזירת הרצח בראשון לציון
( מתוך הרשתות החברתיות )
פרמדיק מד"א, פרדי נחמיה, סיפר כי "ראינו על הכביש גבר צעיר שוכב מחוסר הכרה, במרחק של כחמישה מטרים מהאופנוע שנמעך. הוא סבל מחבלה רב-מערכתית ופציעות חודרות. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה כשמצבו אנוש, ובבית החולים נקבע מותו".
תחילה מסרה המשטרה הודעה לעיתונות שלפיה השוטרים חוקרים "תאונת דרכים עצמית" של רוכב אופנוע, והוסיפו כי "שוטרים פתחו באיסוף ממצאים בזירה על-ידי חוקרי מז"פ לבחינת הנסיבות". עם זאת, בהמשך הלילה כבר הבהירו כי "על-פי גורמי המרכז הרפואי אותרו סימני פציעה בגוף הרוכב, ככל הנראה מירי - ולפיכך נסיבות האירוע נחקרות במישור הפלילי".
במשטרה הצליחו לאתר את הזירה שבה החל, לפי החשד, הירי לעבר הרוכב: הצומת המרומזר שבפינת הרחובות לוי אשכול/היין. תרמילי קליעים נמצאו לאורך כל ציר הנסיעה, עד הצומת הבא שבפינת לוי אשכול/חסידי אומות עולם - מרחק של כ-500 מטרים.
בנוסף, כשהתבררה זהותו של רוכב האופנוע עלה כי מדובר בעבריין נווה שמוכר למשטרה. בעקבות הממצאים, ניצב משנה אלי פינטו קיים הערכת מצב שבסיומה הוטלה החקירה על היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה במשטרה.

"נקמה על רצח של עבריין אחר"

"זה היה רק עניין של זמן", אמרו בפתח תקווה בעקבות הרצח של נווה. הוא התחיל את הפעילות הפלילית שלו בתחום הלוואות בשוק האפור, ובהמשך הוגדר כאמור כמי שעמד בראש כנופיה בפתח תקווה שמסוכסכת עם כנופיה אחרת. בין היתר יוחסו לו השלכת מטעני חבלה ורימונים וכן ירי לעבר יריביו.
בפתח תקווה יש הטוענים שנווה עמד מאחורי חיסולו של יוסף סרוסי מפיצוץ מטען ברכב בפתח תקווה בפברואר השנה. סרוסי השתייך לכנופיה יריבה. "הרצח של אופק זה נקמה על רצח סרוסי, ועל כך שהוא ניסה לגדול והסתכסך עם הרבה עבריינים בעיר", אמרו גורמים שמעורים ביריבות בין העבריינים בפתח תקווה.
נווה הוא חתנו של קבלן תשתיות שבעבר היה מעורב בפלילים, אך בשנים האחרונות עזב את עולם הפשע. נווה שרד כאמור בעבר פיצוץ של מטען חבלה באופנוע שלו. "אף אחד לא מופתע מזה שהוא נרצח", אמרו בעיר.