פיר אסטרטגי ליד חדר ילדים, מכונות לייצור חלקי רקטות ליד בית ספר של אונר"א: במסגרת הלחימה בשכונת ג'באליה איתרו לוחמי חטיבת הנח"ל פיר מנהרה מבצעי בתוך חדר ילדים. בצה"ל ציינו מדובר בפיר אסטרטגי, עם מדרגות בנויות בתוכו. הפיר הושמד על ידי כוחות ההנדסה של החטיבה. צפו בתיעוד.

"אנחנו נמצאים בבית שנראה לכאורה כמו בית תמים, אבל אם תבואו אחריי לחדר הילדים, מתחת למיטת תינוק אנחנו רואים מנהרת טרור", אמר מפקד פלוגה בגדוד 931, רב-סרן אלון. "חמאס משתמש בחדרי ילדים, במיטות של תינוקות, כדי להסתיר את מה שמשמש לטרור, לרצח ולטבח".
בצה"ל ציינו כי פרסמו את סרטון הפיר בתקשורת הבינלאומית, ובחלק מהאתרים המרכזיים הכותרות הן אכן על ג'באליה - אבל על הרוגים בתקיפות צה"ל. ב-BBC צוין כי על סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" נהרגו 35 איש בתקיפות בבתים בשכונה.
לפי צה"ל, בסך הכול הותקפו כ-200 מטרות ביממה האחרונה. לוחמי מילואים מחטיבה 646 פשטו על מבנה סמוך לבית ספר של אונר"א בו אותרו מכונות לייצור חלקי רקטות. כמו כן, בסמוך לבית הספר אותרו שלושה פירי מנהרות.


לוחמי הצנחנים ביצעו פשיטה על דירה מבצעית באזור שכונת שג'אעיה, ובמהלך הפשיטה נמצאו אמצעי לחימה, מטענים, קלאצ'ניקובים, מטענים ורימונים. בנוסף, נמצא פיר התקפי שאורכו יותר מ-15 מטר, והוא הותקף מהאוויר בהכוונת לוחמי החטיבה.
בנוסף, עוצבת הקומנדו וכלי טיס של חיל האוויר השמידו מחסן אמצעי לחימה שנמצא בבית פעיל חמאס. לפי צה"ל, מחסן זה היווה נקודת התחמשות משמעותית לחוליות המחבלים באזור. בנוסף, המכלול זיהה שבעה מחבלים חמושים במרחב חאן יונס שבדרום הרצועה, וכטב"ם חיסל את המחבלים.