בית המשפט המחוזי בחיפה התיר בצהריים (ראשון) לפרסם את שמו של אדוארד קצ'ורה (49), החשוד ברצח הנערה ליטל יעל מלניק בסוף השבוע שעבר. קצ'ורה עבד בתור אח בבית החולים הפסיכיאטרי מעלה כרמל שבטירת כרמל, ושם הוא הכיר את מלניק כשאושפזה במוסד לפני כשנה.
"עיקרון פומביות הדיון משתרע לא רק על ההליך ועל הנטען בו, אלא גם על זהותם של הצדדים המעורבים", כתב השופט דאוד מאזן בהחלטתו. "בחריג שנקבע בהוראות החוק נדרש שהעורר יוכיח בפני בית המשפט קיומו של נזק חמור". השופט ציין כי הוא קיבל מסמך רפואי המתאר את סערת הרגשות של בניו של החשוד והפגיעה הפוטנציאלית בהם אם שמו יתפרסם - אך קבע כי בנסיבות הקיימות אין מניעה לפרסום שמו בניסיון לעודד מתלוננות נוספות שלא נחשפו עד כה לפנות לרשויות.

3 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
החשוד ברצח ליטל יעל מלניק
החשוד ברצח ליטל יעל מלניק
שמו הותר לפרסום. אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)
שמו של החשוד מתפרסם בעקבות דיון בהארכה נוספת של מעצרו. קודם לכן התיר בית משפט השלום, שהאריך את מעצרו בשבוע נוסף, לפרסם את שמו - אך הסנגורים עתרו לבית המשפט המחוזי שכאמור דחה את בקשתו. מהיום נוספו לסעיפי החשד נגד קצ'ורה גם עבירות של בעילת קטינה תוך ניצול יחסי תלות וכן הפרת צו בית המשפט שנועד להגן על אדם ובשיבוש מהלכי משפט.
בחקירתו טען קצ'ורה כי בינו לבין הנערה "נרקם סיפור אהבה", והתעקש שבזמן אשפוזה לא קיימו יחסי מין. החשוד טען כי לא רצה במותה. ראש צוות החקירה, רב-פקד תומר קסלסי, אמר בדיון כי קצ'ורה נחקר כבר ארבע או חמש פעמים, ולא תמיד מסר גרסה אלא גם שמר על זכות השתיקה.
3 צפייה בגלריה
זירת רצח הנערה ליטל יעל מלניק ז"ל בקריית מוצקין
זירת רצח הנערה ליטל יעל מלניק ז"ל בקריית מוצקין
זירת הרצח בקריית מוצקין
(צילום: חביב מנגד)

במהלך השבוע האחרון בוצעו עשרות פעולות חקירה נגד החשוד", אמר קסלסי והוסיף: "ככל שהחקירה מתקדמת נפתחה תיבת פנדורה ומגלים חומרי חקירה מזעזעים ומחרידים על אופן ביצוע העבירות והתנהלותו כלפי המנוחה". הסנגור אלון נשר שאל את ראש צוות החקירה אם זה נכון שאחד השוטרים הצליח להיכנס לבור שבו אותרה הגופה ולצאת ממנו בקלות - אך קסלסי סירב לענות ואמר רק שבוצע שחזור של הרצח. קסלסי סירב גם לענות אם הנערה הייתה בחיים בזמן שנקברה באתר הבנייה.
הסנגור ציין כי במהלך החקירה נגבתה עדות מעד ראייה שאמר כי החשוד והנערה חפרו יחד את הבור, וכי היא נכנסה אליו מרצונה החופשי. נציג המשטרה סירב להשיב על כך. "מדובר באחד המקרים המזעזעים שידענו בשנים האחרונות", אמר. נשר ציין כי המחלוקת בין גרסתו של קצ'ורה לגרסה של המשטרה היא מצומצמת מאוד. הסנגורים ביקשו להמשיך את החקירה כשהחשוד במעצר בית ומחובר לאזיק אלקטרוני, בטענה שאין לו עבר פלילי או יכולת לשבש את החקירה, אך כאמור הם נדחו.