מהומה בוועדה לביטחון פנים של הכנסת: ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הוצא הבוקר (יום ד') מדיון שעסק בפשיעה הגוברת בחברה הערבית, לאחר שהתעמת עם ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) וח"כים אחרים ממפלגתו.
האירוע התרחש יממה לאחר העימות בבית החולים שבמסגרתו דחף יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה את בן גביר. הבוקר התלהטו הרוחות אחרי שח"כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) ענה לח"כים מהימין שכינו אותו "תומך טרור". יו"ר הוועדה מרב בן ארי קראה אותו לסדר, ואחרי שאמר לה "למה להאשים אותנו בתמיכה בטרור?", היא הציעה לו: "אתה מוזמן לעזוב את האולם".
ח"כ טיבי: "מאשימים ח"כ בתמיכה בטרור ואת לא מצליחה לגונן עליו". ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית): "אתה מתכחש שביקרת את המחבל מספרא?". ח"כ טיבי: "הוא לא מחבל".
1 צפייה בגלריה
מהומה בועדת ביטחון הפנים: אחמד טיבי הוצא מהאולם
מהומה בועדת ביטחון הפנים: אחמד טיבי הוצא מהאולם
מהומה בועדת ביטחון הפנים: אחמד טיבי הוצא מהאולם
(צילום: ערוץ כנסת)
אחרי כמה קריאות לסדר הוציאה ח"כ בן ארי את טיבי מהאולם. בדרכו החוצה אמר לה: "יש את חוקי ועדת האתיקה. לקרוא לי תומך טרור זו עבירה על החוק". לבן גביר הוא אמר: "אתה הורשעת בתמיכה בטרור".
ח"כ אבו שחאדה: "זה דיון חשוב ואי אפשר לנהל אותו בצורה אלימה. הדרך שטיבי הוצא היא אלימה גם. אי אפשר להמשיך לחיות עם זה שממשיכים לכנות את ח"כ הערבים שהם תומכי טרור". ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה): "אז תגיד שאתה מתנגד לחמאס וחיזבאללה".
מוקדם יותר בדיון אמר סגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ': "המדינה באיחור של כמה שנים בטיפול בפשיעה. יש ציבור רחב שחי בפחד. אין ציפייה שבחצי שנה יתהפך העולם. יש כוונה לאחוז את הרסן של ההשתוללות. לא יהיו מעצרים מנהליים ולא יהיה איסור מפגש עו"ד לקוח. יהיה חיבור כלל מערכות שלטון המדינה לטובת אזרחי המדינה".