דובר צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסם כי קצין ושני לוחמים בחטיבת גבעתי נפלו אמש בהיתקלות בדרג' תופאח בצפון רצועת עזה. שלושתם שירתו בגדוד שקד של החטיבה. אלו שמותיהם: סגן ירון אליעזר צ'יטיז, בן 23 מרעננה, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד; סמ"ר איתי בוטון, בן 20 מפתח תקווה; וסמ"ר אפרים יכמן, בן 21 מנווה דניאל.
3 צפייה בגלריה
סמ"ר איתי בוטון ז"ל, סגן ירון אליעזר צ'יטיז ז"ל, וסמ"ר אפרים יכמן ז"ל
סמ"ר איתי בוטון ז"ל, סגן ירון אליעזר צ'יטיז ז"ל, וסמ"ר אפרים יכמן ז"ל
סמ"ר איתי בוטון, סגן ירון אליעזר צ'יטיז וסמ"ר אפרים יכמן
(צילום: דובר צה"ל)

ההרוג השמיני מישיבת ההסדר ירוחם

אפרים יכמן הוא השמיני מתלמידי ובוגרי ישיבת ההסדר בירוחם שנפל בקרב. קדמו לו אריאל אליהו (19) ממצפה יריחו, ינון פליישמן (31) מירושלים, איתן רוזנצוויג (21) מאלון שבות, איתן פיש (23) מהיישוב פדואל, סמל יקיר ידידיה שינקולבסקי (21) ממגדל עוז, רס"ם (במיל') גדעון אילני (35) מעשהאל ורס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן (38) מחריש.
בישיבה ספדו לאפרים: "מִנְּשָׁרִים קַלּוּ וּמֵאֲרָיוֹת גָּבֵרוּ לַעֲשׂוֹת רְצוֹן קוֹנָם וְחֵפֶץ צוּרָם. בוגרים ותלמידים יקרים, בצער עמוק ובלב קרוע ובוכה, התבשרנו על נפילתו בעזה של תלמידנו היקר והאהוב, אפרים יכמן".

איתי נהרג ביום ההולדת של חברתו שקד ז"ל שהתמוטטה ומתה בקורס קצינים

איתי בוטון ז"ל שיחק כדורסל כנער. אור, חברתו, ספדה לו: "איתי, הבוקר קמתי ל'הותר לפרסום'. כואב כל כך ואני לא מאמינה שאני רושמת עליך בלשון עבר. היית לי אוזן קשבת הרבה פעמים, היית אדם כל כך שמח וחברותי וקשוב והכי אכפתי שיש. כואב לי הלב שאתה מסיים את החיים שלך בגיל כזה צעיר, לפני שהספקת להתחיל אותם. אתה אבדה עצומה! ובלתי אפשרי בכלל לעכל בשורה כזאת. נוח על משכבך בשלום מלאך". חברו עיליי כתב: "בצער רב אנחנו נפרדים מאיתי בוטון. אני אוהב אותך חבר שלי".
חברו, רועי, ספד לו: ״אח שלי, אני כותב את זה עם דמעות בעיניים. היית הצמד שלי גם בצבא וגם בחוץ, לא מעכל שאני צריך לרשום עלייך את זה. היית יותר מאח בשבילי, מהיום הראשון של ההכשרה ועד היום. כל השיחות וההתייעצויות שלנו ביום יום באמצע מסעות בתרג"דים תרח"טים ואפילו בשמירות ש"ג בבא"ח. היציאות ביחד בשישי ושבת. היית הבן אדם הכי טוב שהכרתי עם הלב הכי טוב וטהור אני מבטיח לך לספר עליך לכולם שיידעו מי אתה ומה היית, גיבור ישראל. מצטער שלא הייתי שם איתך ברגעים האלה. אחי, כל החיים תהיה איתי ותבוא לבקר אותי בחלומות, אוהב אותך מעומקי הלב. איתי בוטון הי"ד".
3 צפייה בגלריה
סמ"ר איתי בוטון
סמ"ר איתי בוטון
סמ"ר איתי בוטון ז"ל. "היית חבר נהדר, אדם מדהים ולוחם גדול"
(מתוך האינסטגרם )
טאי, חברתו, ספדה לו: "מעולם לא חשבתי שאצטרך לכתוב את זה, להתראות. התעוררתי הבוקר לחדשות הנוראיות על פטירתך. היית חבר נהדר, אדם מדהים ולוחם גדול. אני לנצח אזכור את הבדיחות שעשינו בכיתה ואת היום שבו נשאלנו איפה אנחנו רוצים לשרת בצה"ל? ואמרת בלי היסוס שאתה רוצה להיות לוחם. להתראות חבר. נוח על משכבך בשלום".
הספד קורע לב במיוחד היה של עינב, אחותה של שקד אסלן ז"ל שהתמוטטה ומתה לפני כשמונה חודשים במהלך קורס קצינים. שקד הייתה מיודדת עם איתי, ועינב ספדה לו: "איתי שלי! רק השבוע דיברנו והבטחת לי שתשמור על עצמך. הזכרתי לך שיש לך עוד משפחה לחזור אליה. אהוב ליבנו, הלכת לשמור עלינו ועכשיו תשמור על שקד שלי, שבלכתה זכינו להכיר אותך. כמה מטורף, נפלת בתאריך יום ההולדת של שקד. יהי זכרך ברוך, ילד גבר. משפחת אסלן שבורת לב בפעם השנייה".
3 צפייה בגלריה
הצוערת סגן-משנה שקד אסלן שהתמוטטה במהלך הגנת יישובים
הצוערת סגן-משנה שקד אסלן שהתמוטטה במהלך הגנת יישובים
שקד אסלן ז"ל. הייתה מיודדת עם איתי
(צילום: דובר צה"ל)

ראש העיר רעננה: "העיר כואבת ומבכה את נפילתו של ירון ז"ל"

ראש העיר רעננה חיים ברוידא ספד לתושב העיר סגן ירון אליעזר צ'יטיז (23) שנפל בקרב: "רעננה כואבת ומבכה את נפילתו אמש בקרב בצפון רצועת עזה. צ'יטיז הוא בוגר בית הספר יבנה וישיבת בני עקיבא בעיר".
דניאל, אחיו של סגן ירון צ'יטיז, כתב בפוסט בפייסבוק: "הילד איננו".
מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר נפלו 498 חללי צה"ל, ומתחילת התמרון הקרקעי ברצועה ב-27 באוקטובר מספר החללים עומד על 164.
אמש הותר לפרסום כי רס"ן שי שמריז ז"ל (26) ממרכז שפירא, מפקד פלוגה בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, וסרן (מיל') שאול גרינגליק (26) מרעננה, קצין באותו הגדוד, נהרגו בהתקלות מול מחבלים בדרג' תופאח, המעוז האחרון של חמאס בצפון הרצועה. בנוסף, רס"ר (מיל') מאור לביא, בן 33 מסוסיא, לוחם בגדוד 450, נפל בקרב במרכז הרצועה בפאתי אל בורייג'.