נער בן 16 וצעיר בן 19 מחיפה נאשמים שתקפו בחודש אפריל האחרון גבר בן 31, תושב העיר, ושדדו את רכבו, לאחר שלטענתו סירב לתת להם סיגריות. השניים נעצרו כשלושה שבועות לאחר התקיפה ובשבוע שעבר הוגש נגדם כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר. התקיפה הקשה, שתועדה על ידי אחד הנערים שנכח בזירה, בנגן הווידאו שבתחילת הכתבה.
האירוע התרחש ב-29 באפריל לאחר שהמתלונן, לו הייתה היכרות עם בן ה-19, נפגש עימו ועם הנער הנאשם בשעת ערב ברחוב אלנבי בחיפה. עם שני הנאשמים היה נער נוסף. הארבעה, בהם המתלונן, נסעו ברכב באזור שכונת בת גלים. בשלב מסוים, נטען בכתב האישום, החליטו שני הנאשמים לפגוע בנהג ולשדוד את רכבו ואת הטלפון הנייד שלו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד קשה: תושב חיפה הותקף על ידי שני קטינים לאחר שסירב לתת להם סיגריות
תיעוד קשה: תושב חיפה הותקף על ידי שני קטינים לאחר שסירב לתת להם סיגריות
חבטו במוט ובעטו. מתוך תיעוד התקיפה בחיפה
2 צפייה בגלריה
תיעוד קשה: תושב חיפה הותקף על ידי שני קטינים לאחר שסירב לתת להם סיגריות
תיעוד קשה: תושב חיפה הותקף על ידי שני קטינים לאחר שסירב לתת להם סיגריות
אחד תיעד, שניים תקפו - והשלושה נמלטו עם רכבו של המתלונן
בהגיעם לרחוב מבודד סמוך לרחוב הבסטיליה בחיפה, ירדו הארבעה מהרכב וישבו במקום. זמן קצר לאחר מכן, הפילו הנאשמים את המתלונן על הקרקע ובעודו שכוב, הנער בעט בחוזקה מספר פעמים באמצעות רגליו על ראשו ופלג גופו העליון, היכה אותו מספר מכות אגרוף חזקות על פניו וראשו, ושוב בעט בחוזקה מספר פעמים.
בן ה-19 תפס את המתלונן באמצעות ידיו וניסה להוציא את מפתחות הרכב מכיס מכנסיו, ותוך כדי שהוא גורר אותו בידיו, נטל הנער מוט גדול וחבט באמצעותו בגופו של קורבנם מספר רב של פעמים. הנאשם הנוסף היכה אותו בראשו ובעט בראשו. את כל ההתרחשות הזוועתית הזאת תיעד הנער הנוסף שנכח בזירה.
במהלך התקיפה הקשה, נפל מכיסו של המתלונן טלפון נייד, והנאשמים לקחו אותו ממנו. הנאשם בן ה-19 נטל בכוח וללא הסכמה את מפתחות הרכב - והשלושה נמלטו מהמקום, כאשר הנאשם הבגיר נוהג ברכב, למרות שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה. הם עזבו את המקום כשהם מותירים את המתלונן שרוע על הרצפה פצוע ומדמם. בהמשך, שברו הנאשמים את הטלפון הנייד אותו שדדו.
כתוצאה ממעשיהם, נגרמו למתלונן חבלות חמורות מרובות: קרע בטחול, שבר בלסת, חתך בשפה תחתונה, שברים מרובים בשיניים עליונות, שברים בעצמות הפנים, שבר בצוואר, לרבות סימני חבלה בחזה ובבטן, שבר באף, שברים בצלעות, שטפי דם בבית החזה, בגב ובראש. המתלונן פונה לבית חולים כשהוא בסכנת חיים, ועבר ניתוח דחוף של כריתת הטחול.
בכתב האישום מיוחסות לנאשמים עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, שוד בנסיבות מחמירות והיזק בזדון. הנאשם הראשון מואשם גם בעבירה של נהיגה ללא רישיון. בעודו מאושפז בבית החולים, מסר המתלונן עדות למשטרה, וטען כי התקיפה והשוד, אירעו לאחר שהנאשמים ביקשו ממנו סיגריות והוא סירב לתת להם.