במשך 224 ימים קיוו בני משפחתה של עמית בוסקילה להודעה אחרת, אבל ביום שישי הגיעה הבשורה הקשה מכל - דובר צה"ל הודיע כי הצעירה שבילתה במסיבת הנובה נרצחה בטבח 7 באוקטובר, וגופתה חולצה במבצע של צה"ל ושב"כ. הלווייתה תתקיים היום (ראשון) בשעה 17:00 בקריית גת. דודה של עמית, שמעון אטיאס, שקיבל ממנה את השיחה האחרונה באותה שבת שחורה לפני שנרצחה, סיפר הבוקר ל-ynet על התחושות הקשות מאז שקיבל את הבשורה המרה.
הריאיון עם שמעון אטיאס, דודה של עמית בוסקילה ז"ל
(צילום: אסף חן)

"ביום שישי האחרון קיבלנו את הבשורה אחרי מסע של ייסורים שאין לתאר, שבו לא היה יום ולא היה לילה, של חוסר ודאות, של מה קורה - תהיה עסקה או לא תהיה עסקה? האם היא תצא בחיים או לא תצא בחיים? פצועה לא פצועה? ואצל מי היא? המוח לא הפסיק לחשוב, כל שניה וכל רגע", הוא סיפר. "עשינו מאבק חוצה גבולות ויבשות, הלכנו לרבנים וצדיקים, עשינו עצרות, הפכתי את העולם כי היא ידעה שאני אהפוך את העולם בשבילה. בגלל זה היא התקשרה אליי בשיחה האחרונה שלה. והסוף נגמר עצוב וקשה וכואב. ייקח לנו שנים לעכל ולקבל. שנים קשות הולכות להיות לפנינו. וזהו, עמית הלכה, עולמנו חרב עלינו. פשוט ככה".
שמעון סיפר על השיחה האחרונה מעמית, שבה היא הודיעה לו ממסיבת הנובה ברעים כי ירו בה. "היא אמרה לי שירו בה, אני כמובן הייתי חסר אונים", הוא שחזר. "צעקתי, צרחתי. זה היה כמו סכין בלב שמסובבים אותו, ככה הרגיש לי. ויש המשך לשיחה שלא פורסמה, וההמשך גם היה קשה, אבל הדחקתי את זה ורציתי להאמין וקיוויתי שלא שמעתי נכון. שאולי זה לא אליה, שאולי זו לא היא. קשה, השיחה לא הייתה קלה בכלל, וההמשך של השיחה לא היה פשוט בכלל. אני יכול להגיד שהייתי על משקל המאזניים בין אם היא חיה לבין אם היא לא בחיים.
"בשיחה שמעתי את המחבלים מתקרבים, ושמעתי אותה מודה לבורא עולם. היא הייתה ממש צדיקה גדולה. היא אמרה 'שמע ישראל אדוני אלוהינו' - ואז שמעתי עוד יריות. קיוויתי שזה לא יריות שכוונו אליה, אבל היום מסתבר שטעיתי כי עמית נרצחה באותם רגעים שהייתי איתה על הקו. שמעתי את היריות ואת הנשימות האחרונות שלה. זה קשה מאוד".
1 צפייה בגלריה
עמית בוסקילה ז"ל
עמית בוסקילה ז"ל
"הודתה לבורא עולם - וירו בה". עמית בוסקילה ז"ל
שמעון סיפר על הקושי של אחותו, אמה של עמית, מאז אותה בשורה מרה של דובר צה"ל. "כשאני חושב על אחותי אני פשוט נחנק", הוא אמר. "אחותי עברה כבר שנים קשות, לא פשוטות, כאם חד-הורית. שנים של טלטלה וגיהינום בשביל לגדל את עמית ואת אחיה. היא לא פתחה בפרק ב' בחיים למען הילדים שלה. היא מהנשים של פעם, ששומרות על הכבוד שלהן. אני לא יודע מה יהיה איתה, כי עמית הייתה ישנה איתה באותה מיטה. זה קשה מאוד לחשוב, אבל אני הבטחתי לעמית ואני מבטיח לאחותי שאני לא אעזוב אותה לרגע ושאני אדאג לה כל החיים. שהשם ייתן לי כוחות להחזיק ולהיות עם אחותי ולשמור עליה. זה קשה, קשה מאוד".
על התנהלות הממשלה במהלך המלחמה אמר: "אני חושב שהממשלה והצבא עשו טעות, אנחנו דפקנו חשבון לביידן ולעולם, ועצם זה שלא נכנסנו כל כך חזק ולא הפכנו אבן אבן מהתחלה, והיינו בהפסקה ובהפוגות, ושויצאנו מצפון הרצועה וחזרנו אליה אחרי ארבעה חודשים. כל הברדק הזה עיכב את חזרתם של החטופים, בין אם הם בחיים ובין אם לא, והעובדה היא שעמית ושלושת החטופים שנמצאו ביום שישי האחרון נמצאו בצפון הרצועה. מסתבר שלא היינו ממש בעומק צפון הרצועה, וזה חבל".
הצהרת דובר צה״ל על השבת גופות החטופים
(צילום: דובר צה"ל)

לדבריו, "זה לא שמרחו את המשפחות. אני יודע שכל הממשלה רוצה להחזיר את היקירים שלנו, אבל לא התנהלו נכון, דפקו חשבון לביידן ולעולם, ורק שכחו להזכיר להם שעשו לנו שואה ביום אחד ורצחו לנו 1,500 אזרחים וחיילים ושוטרים, וחטפו לנו 240 אנשים, ושמתחילת הכניסה הקרקעית נרצחו לנו כ-300 חיילים, והיום התבשרנו על עוד שניים, וזה כואב. אבל גם הזמן שלקח עד שנכנסו לפעולה קרקעית, כמעט שלושה שבועות או אפילו חודש. הכול היה צריך לקרות באותו רגע, כמו שקרה במלחמת יום כיפור לפני 50 שנה. היה צריך להילחם באויב וכמו שהם הפתיעו אותנו - להפתיע אותם. ואנחנו אומרים להם שאנחנו מתארגנים לכניסה קרקעית, מבקשים אישור מביידן, מכינים תוכניות. אז יש פה מחדל, גם של המודיעין, גם של אמ"ן. המשיכו את המחדל של 7 באוקטובר בזה שלא היו תוכניות למצב כזה. אני פשוט לא מבין.
"אבל אנחנו עסוקים בכאב שלנו, ויהיה לי הרבה מה לומר. אני בן אדם עממי, לא איש צבא, לא איש פוליטיקה, אני מדבר מהלב. אני באתי מהשכונות, אני תמיד גאה להגיד את זה אפילו. אבל יבוא היום שאני אשמיע הקלטות של אנשי צבא שירעידו את המדינה, על הטעויות ועל המחדלים ועל הפאשלות שנעשו בשמונת חודשים האחרונים. אני כרגע מתעסק בסידור הלוויה וכרגע אעבור את השבעה, אבל המדינה תרעד עם החומרים שיש לי, ואני אעשה את זה כדי שבאמת יתעוררו וילמדו את הלקח ויטפלו במלחמה הזאת בצורה יותר רצינית ואחראית, ויפסיקו את הייסורים האלה של המשפחות, שעוברות גיהינום כמו שאנחנו עברנו, ויחזירו את כל החטופים מהר לבתים שלהם או להיקבר בישראל, מי שכבר נרצח".
הוא הוסיף: "בהזדמנות הזו אני רוצה להודות לחיילי צה"ל שחילצו את עמית וסיכנו את נפשם, והוציאו את הגופות האלה. אלה חיילים שהם גם אזרחים, שהתגייסו למילואים או חלקם בקבע. להם מגיע הצל"ש ואות ההוקרה על החילוץ הזה".