יותר משבעה חודשים חלפו מפתיחת המלחמה - ובבאר שבע חזרו לימים הראשונים שלה: לראשונה זה חמישה חודשים, נשמעה מעט אחרי השעה 17:30 אזעקה בבאר שבע ובאזור בעקבות ירי של 5 רקטות ממרכז הרצועה. אחת הרקטות יורטו, אחרות התפוצצו בשטחים פתוחים - אבל רקטה נוספת פגעה ישירות בגן משחקים ובבית סמוך. אישה נפצעה קל מרסיס, מצבה קל.

כעבור פחות משעתיים, בשעה 19:15, נשמעה אזעקה נוספת - עקב מטח נוסף, של 9 רקטות. מירי זה לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. כמה שעות לאחר מכן הודיעו בצה"ל כי לוחמי חטיבה 401 השמידו באמצעות כלי טיס שני אתרי שיגור ברפיח, שמהם נורו הרקטות לבאר שבע. בצה"ל ציינו כי זוהו פיצוצי משנה אשר העידו על הימצאות של אמצעי לחימה נוספים באתרים.
"היו ילדים ששיחקו כאן בפארק, אבל הצליחו להיכנס לממ"ד עם הישמע האזעקה", סיפר אחד הנוכחים בפארק לאחר הירי הראשון לבאר שבע. לדבריו, "הבניין רעד. שמענו בום רציני וכל הבית מפורק. הכל נפל מהארונות". ילנה, עדת ראייה, הוסיפה: "לשכן שלי התפוצצו החלונות של המרפסת. כבר הספקנו להתרגל שאין אזעקות. לא ציפינו לזה. הפתיעו אותנו".

6 צפייה בגלריה
פגיעה בדירה בביניין בבאר שבע
פגיעה בדירה בביניין בבאר שבע
הפגיעה בגן משחקים בבאר שבע
(צילום: מאיר אבן חיים)
6 צפייה בגלריה
חלון חדר השינה של תינוקת בבאר שבע
חלון חדר השינה של תינוקת בבאר שבע
החלון המנופץ בחדר שינה של ילדה בבאר שבע
(צילום: מאיר אבן חיים)
6 צפייה בגלריה
מהדירה של אושר לוי בבאר שבע
מהדירה של אושר לוי בבאר שבע
החלון המנופץ, בביתו של אושר לוי
עידן נתן, תושב השכונה שבה נפלה הרקטה, אמר: "היינו בבית ושמענו רעש שלא שמענו מעולם. זה היה קרוב מדי. ירדנו וראינו שהכול מפוצץ בפארק. החומה של הבית ליד הצילה אותנו. בדרך כלל יש פה עשרות ילדים ומבוגרים שיושבים בפארק. בגלל מזג האוויר בקושי היו אנשים. היו כמה ילדים שהספיקו להיכנס לבניין סמוך".
אושר לוי, שביתו נפגע, סיפר: "ישבתי במרפסת. אשתי צעקה 'אזעקה' ונכנסנו לממ"ד. הבית נפגע. נשבר החלון הראשי של המרפסת. גם התקרה בסלון נפגעה". יובל לוי, אחותו, אמרה: "התחושות קשוחות. זה פחד שלא נגמר ורודף אותנו. אנחנו במלחמה שאין לה סוף".
האזעקות נשמעו בעת שצה"ל ממשיך במבצע ברפיח, שהקבינט החליט אמש להעמיקו. הפעם הקודמת שבה נשמעה אזעקה בבירת הנגב בעקבות ירי מהרצועה הייתה ב-6 בדצמבר. לפני חודש נשמעה אזעקה בעיר במתקפת הטילים והכטב"מים של איראן.
כמעט במקביל לירי הראשון ממרכז הרצועה לבאר שבע, גם הצפון תחת אש: רצף אזעקות נשמע בקריית שמונה בעקבות מטחים של 35 רקטות מלבנון. 15 מהן יורטו, אבל אחרות נפלו בתוך העיר ובאזור, ונגרמו נזקים מפגיעות ישירות. שריפות פרצו לאורך כביש 90. חיזבאללה קיבל אחריות לאותו מטח וצה"ל תקף את מקורות הירי.
6 צפייה בגלריה
פגיעה בדירה בביניין בבאר שבע
פגיעה בדירה בביניין בבאר שבע
הנזק הרב לדירה בבאר שבע
6 צפייה בגלריה
פגיעה בדירה בביניין בבאר שבע
פגיעה בדירה בביניין בבאר שבע
הפגיעה בחומה: "היא הצילה אותנו"
כאמור, אמש החליטו קבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני פה אחד להמשיך בפעולה ברפיח ולהעמיק אותה - חרף איומי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לעצור את העברת חלק מהחימושים לצה"ל. היום כבשו טנקים ישראליים את הכביש הראשי שמפריד בין החצי המזרחי והחצי המערבי של רפיח, כך שהם מקיפים למעשה את כל צידה המזרחי של העיר בדרום רצועת עזה. טנקים כבר איגפו עם תחילת המבצע את מזרח רפיח מדרום, והשתלטו על מעבר רפיח שבין העיר למצרים.
מהבוקר שוגרו מרפיח וחאן יונס שבדרום הרצועה יותר מ-15 רקטות ופצמ"רים - שלוש מהן לאשכול ב-9 בבוקר, שני פצמ"רים לכרם שלום כעבור פחות משעה, שני פצמ"רים נוספים מעט לפני השעה 11 לעבר כוח צה"ל בדרום הרצועה, וכעבור חצי שעה - עוד ארבעה פצמ"רים. חלק מהשיגורים יורטו.
לאורך היום דיווחו תושבי רפיח על תקיפות חוזרות ונשנות בעיקר במזרח ובצפון-מזרח שלה, לצד לחימה אינטנסיבית וחילופי אש עזים בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על ירי מסיבי והפגזות בלתי פוסקות באזור מזרח רפיח, לצד חילופי אש קשים והפצצות בתים.
פורסם לראשונה: 17:35, 10.05.24