טהרן הודיעה היום שהיא "עדיין מחפשת" ארבעה אזרחים איראנים, בעלי דרכונים דיפלומטיים, שנעלמו בלבנון בשנת 1982 – במהלך מלחמת לבנון הראשונה.
במלאות 40 שנה למלחמה מסר משרד החוץ האיראני שטהרן ממשיכה במאמציה כדי "לקבוע מה עלה בגורלם של ארבעת הדיפלומטים החטופים". משרד החוץ של טהרן גינה את "היעדר שיתוף הפעולה מצד הקהילה הבינלאומית וארגוני זכויות האדם" בפעולות לאיתור הארבעה.
שלושה דיפלומטים איראנים, וצלם של סוכנות הידיעות הממלכתית IRNA, נעצרו בצפון לבנון ב-4 ביולי 1982. הם נעצרו במחסום של המיליציה הנוצרית "הכוחות הלבנוניים", ומאז נעלמו עקבותיהם. הדיפלומטים היו מוחסן מוסאווי (הממונה על השגרירות בביירות), אחמד מוטוואסליאן (ששימש כנספח הצבאי) וטאג'י רסטגאר-מוגהאדם (עובד בשגרירות). שמו של הצלם הוא קאזם אחוואן.
2 צפייה בגלריה
איראן תמונותיהם של ארבעת האיראנים שנעלמו ב מלחמת לבנון 1982
איראן תמונותיהם של ארבעת האיראנים שנעלמו ב מלחמת לבנון 1982
תמונותיהם של ארבעת הנעדרים בתקשורת האיראנית
הנספח הצבאי מוטוואסליאן היה גם מפקד במשמרות המהפכה של איראן. בשנת 1982 משמרות המהפכה של איראן התבססו בלבנון, ומילאו תפקיד קריטי בהקמת ארגון הטרור השיעי חיזבאללה.
איראן האשימה את ישראל בהיעלמותם של הארבעה, ואמרה שהאחראים לחטיפתם הם "סוכנים של המשטר הציוני". ב-1982 "הכוחות הלבנוניים" קיבלו תחמושת מישראל.
אחרי שמלחמת האזרחים בלבנון הסתיימה מיליציית "הכוחות הלבנוניים" הפכה למפלגה פוליטית. ב-2006, אחרי שחרורו מהכלא, אמר סמיר ג'עג'ע - שעמד בראש המיליציה והפך למנהיג המפלגה - שהחמושים של "הכוחות הלבנוניים" רצחו את ארבעת האזרחים האיראנים.
2 צפייה בגלריה
סמיר ג'עג'ע. הודה שכוחותיו רצחו את ארבעת האיראנים
סמיר ג'עג'ע. הודה שכוחותיו רצחו את ארבעת האיראנים
סמיר ג'עג'ע. הודה שכוחותיו רצחו את ארבעת האיראנים
משרד החוץ האיראני החליט "לחדש את קריאותיו לאו"ם ולסוכנות זכויות האדם הרלוונטיות" לקחת חלק בחקירת ההיעלמות של ארבעת האזרחים ו"להעניש את מי שביצעו את הפשע הזה".
בנוסף קרא השלטון בטהרן להקמת ועדת חקירה משותפת של איראן ולבנון.