השכנים ההמומים ברחוב הסנונית בקריית אתא עדיין מתקשים לעכל את הרצח של דינה שמחון, שהצטרפה לבניין לפני כחודש וחצי והתגוררה עם בנה (42) שדקר אותה הלילה (בין שישי לשבת) למוות.
סמוך לשעה 00:20 נשמעו צעקות חזקות מהקומה ה-16, וזמן קצר לאחר מכן הגיעו השוטרים שהצליחו להשתלט על הבן החמוש בסכין לאחר שלא נותר אלא לקבוע את מותה של שמחון.
2 צפייה בגלריה
דינה שמחון ז"ל
דינה שמחון ז"ל
דינה שמחון
(מתוך פייסבוק)
השכנים סיפרו כי שמחון, אשת מכירות שעבדה באזור הצפון והייתה לקראת יציאה לגמלאות, התגוררה עם בנה באותה הדירה. "היא הגיעה לבניין לפני חודש וחצי", סיפרה אחת מחברות הוועד בבניין. "היא סיפרה שהיא גרה לבד והבן שלה מעוניין לעבור לשכונה, ובינתיים הציעה לו לגור איתה", אמרה השכנה. "היא אמרה שהוא עובד בתחום ההייטק מהבית".
חברת הוועד, ששוהה כעת בחו"ל בחופשה, קיבלה דיווח על הרצח מהמשטרה סמוך לשעה 02:00 בלילה. "השוטר אמר לי שקרה בבניין משהו חמור", שחזרה. "היא אישה מקסימה, חברמנית, למדה קונדיטוריה. אנחנו בהלם".
"בהתחלה חשבנו שאולי זה ריב שיכורים", סיפר אופיר יחזקאל, שמתגורר בקומה ה-16 ושקל להזמין משטרה. "שמענו צעקות חזקות אבל אז הבנתי שמדובר בשוטרים. הם צעקו לו כל הזמן 'תרים את הידיים', ראיתי את הכל דרך העינית של הדלת. זה נמשך קרוב ל-20 שניות. הוא היה עירום והם גררו אותו למעלית, אני חושב שירו עליו עם טייזר".
2 צפייה בגלריה
הבניין בו גרה דינה שמחון ז"ל
הבניין בו גרה דינה שמחון ז"ל
הכניסה לבניין שבו נרצחה שמחון
(צילום: ליאור אל-חי)
יחזקאל הוסיף כי באותו רגע כלל לא ידעו על הרצח, והוא עצמו חשב שמדובר באנס משום שהיה עירום. "בהמשך הבנו שהוא רצח את אמא שלו בקומה התשיעית וברח לקומות העליונות, שם הוא נעצר". דיירים נוספים חששו שמדובר בפיגוע, מאחר שהיה חמוש בסכין. "זה בניין חדש עם הרבה משפחות וילדים קטנים. אנשים חשבו שאולי מחבל הצליח להיכנס לבניין. תחושה לא נעימה, במיוחד בתקופה הזאת", אמר.
במשטרת זבולון חוקרים כעת את הבן החשוד שנלקח בינתיים למעצר בבית החולים הפסיכיאטרי מעלה כרמל, מאחר שלפי ההערכות הוא מתמודד עם בעיות נפשיות. הערב תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית המשפט השלום בחיפה, וככל הנראה הוא יישלח להסתכלות פסיכיאטרית כדי לקבוע את מצבו הנפשי.
ארגון "משפחות נרצחים ונרצחות" הגיב למקרה: "פעם נוספת אנו עדים לרצח על ידי אדם שהיה בעבר באשפוז פסיכיאטרי ושוחרר ללא פיקוח. הארגון קורא להחיל שינויים באופן שבו מתבצעת הערכת מסוכנות לפני שחרורם של מתמודדי נפש מאשפוז ובאמצעי הפיקוח המופעלים לאחר שחרורם. יו"ר הארגון לרה צינמן קוראת להטיל חובה על ביצוע הערכת מסוכנות לכלל מאושפזים בצו בית המשפט ולא רק למאושפזים שביצעו עבירות רצח וניסיון לרצח, כפי שקיים כיום".