שלושה שבועות לאחר הפיגוע בצומת רמות שבו נפצע קשה, קיבל אברהם פלאי את הבשורה המרה על כך ששכל את בניו באותו פיגוע. אברהם היה עם בניו, יעקב ואשר, בתחנת האוטובוס שאליה דהר מחבל עם רכבו.
שני ילדיו נרצחו בפיגוע ביחד עם הצעיר אלתר שלמה לדרמן, ואברהם נפצע קשה. "הכול פתאום נפל עליו בבת אחת", סיפר הדוד, משה ברונר. לדבריו, "הוא מקבל את הדין ושומע על תעצומות הנפש של אשתו בכל האירוע. הוא יושב עם התמונה של הילדים ובוכה, מספר כמה הם טהורים וקדושים".
2 צפייה בגלריה
דבורה, אמם של אשר פלאי ויעקב פלאי
דבורה, אמם של אשר פלאי ויעקב פלאי
האם דבורה פלאי ובתה עם תמונת האחים שנרצחו
(צילום: יואב דודקביץ')
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של אשר פלאי, בן ה-8 שנרצח בפיגוע הדריסה בירושלים
הלוויתו של אשר פלאי, בן ה-8 שנרצח בפיגוע הדריסה בירושלים
"טהורים וקדושים". הלוויית הבנים
(צילום: שלו שלום)
ברונר סיפר ל-ynet כי "חל שיפור במצב של אברהם. הוא התעורר, הוא מדבר, מניח תפילין ולבש ציצית. מראים לו תמונות של הלוויה ושל הקברים. אתמול סיפרו לו על מה שקרה והוא ישר התפקס על החלק האמוני".
ביום שישי, 10 בפברואר, המחבל חוסיין קראקע, תושב עיסאוויה, התנגש עם רכבו בתחנת אוטובוס בצומת רמות שבצפון ירושלים וחוסל על ידי שוטרים שהגיעו למקום. האברך אלתר שלמה לדרמן, ושני האחים יעקב ישראל ואשר פלאי מצאו את מותם בפיגוע. פציעתו של אב המשפחה, אברהם, הוגדרה כ"בינונית" בתחילה, אך הוא נותר מאושפז בבית החולים ולא השתתף בלוויית בניו.
"אני מרגישה שהאסון שקרה לנו זה אסון של כל עם ישראל", אמרה ל-ynet אחרי הלוויה האם דבורה פלאי. "אנחנו מרגישים את השותפות של כולם, את האכפתיות של כולם. ההרגשה היא ששני הילדים האלה שנלקחו הם הילדים של כל העם. זו הרגשה שקצת עוזרת לנו בהתמודדות".