המחבל המתין שהתחנה תתמלא באנשים - ואז נסע במהירות ורצח ילד כבן 6, אברך כבן 20 ופצע אנושות ילד בן 8 וארבעה בני אדם נוספים. תלמיד בית ספר שירד מקו 516 זמן קצר לפני הפיגוע הרצחני בצומת רמות שבצפון ירושלים סיפר כי לקח זמן רב עד שהמחבל, חוסיין קראקע (31) מעיסאוויה, נוטרל בירי. צפו בתיעוד החיסול בפתח הידיעה.
"חזרתי מבית הספר באוטובוס, וירדתי בתחנה שנמצאת מול הבית שלי", סיפר הנער. "בזמן שהלכתי, ראיתי רכב עומד ברמזור ורק מחכה שהתחנה תתמלא באנשים. ואז הוא נסע במהירות ופגע בהם. אנשים עפו על הרצפה וצעקו לעזרה, ולקח זמן עד שירו במחבל".
5 צפייה בגלריה
נטרול המחבל
נטרול המחבל
הרגע שבו נוטרל המחבל
(צילום: דוברות המשטרה )
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע בצומת רמות
(צילום: AFP)
עד ראייה אחר סיפר כי "היו שני אנשים שעמדו מול המחבל עם כלי נשק. אלה שהיו בתחנה התחננו שיירו בו, אבל רעדו מפחד. המשטרה הגיעה יחסית מאוחר. היו צריכים לירות, הרחמים על המחבל לא שווים את זה".
פרמדיק מד"א לישי שמש שחלף במקום בעת הפיגוע סיפר: "הייתי ברכב עם אשתי והילדים והבחנתי ברכב שנוסע במהירות לתחנת האוטובוס ודורס את האנשים שעמדו בתחנה. עצרתי בצד ורצתי לכיוון הנפגעים. איש ביטחון חיסל את המחבל. המראה היה מזעזע, ראינו נפגעים בהם ילדים שוכבים מחוסרי הכרה. התחלנו לעשות מיון ראשוני לנפגעים ולהעניק להם טיפול מציל חיים. מיד הגיעו למקום כוחות גדולים של מד"א שהמשיכו את הטיפול הרפואי ופינו לבתי החולים".
החובש יהודה נעמד, שבעבר נפצע בעצמו בפיגוע דקירה בשכונת רמות, היה מהראשונים להגיע לזירה. "זה היה מזעזע", אמר. "אני גר בסמוך ושמעתי על הפיגוע. מיד רצתי למקום וראיתי את הפצועים שוכבים בתחנת האוטובוס בסמוך לרכב הפוגע. איש ביטחון ירה ונטרל את המחבל. ניגשתי לטפל בפצועים והתחלתי לבצע פעולות החייאה באחד הילדים. כוחות גדולים של מד"א הגיעו במהירות למקום והמשיכו את הטיפול בנפגעים. זה החזיר אותי לפיגוע שבו אני נפצעתי קשה, והמראות כאן היו מזעזעים ביותר".
בבית החולים שערי צדק אמרה אמו של אחד הפצועים בפיגוע, צעיר בן 23, כי בנה נדרס כשחיכה בתחנה בדרך לאוטובוס לעשות את השבת בבית המשפחה ביפו. לדבריה הרופאים ביצעו לו קיבוע בצוואר: "כל הפנים שלו נפוחות, מלא דם". היא ציינה כי בנה אינו יודע לומר בדיוק מה אירע בפיגוע, וכשנשאלה מה סיפר לה השיבה: "לא דיברתי איתו כי לא יכולתי לדבר, אני רק בוכה, הוא אמר לי שאני אפסיק לבכות".
האם, שקיבלה את ההודעה על הפיגוע מנציג של מד"א, קראה בדבריה לאחדות בעם: "הממשלה, השמאלנים, כל העם הזה, במקום להתכתש, במקום לריב אחד עם השני, להגיד אתה ימין, אתה שמאל. אנחנו צריכים לאהוב אחד את השני. לא לריב, לא לעשות מריבות אחד עם השני, ושיהיה שלום בארץ הזאת, שהקב"ה ישמור עלינו".
5 צפייה בגלריה
כוחות הביטחו פשוטים על בית המחבל
כוחות הביטחו פשוטים על בית המחבל
המחבל חוסייל קראקע, והפשיטה על ביתו במזרח ירושלים

פיגוע הדריסה התרחש בשעה 13:27, והמחבל שרצח שני בני אדם ופצע עוד חמישה שהמתינו בתחנת האוטובוס זוהה בדיווחים הפלסטיניים כחוסיין קראקע, בן 31 מעיסאוויה שבמזרח ירושלים. במשטרה מסרו כי המחבל נסע במהירות גבוהה לצומת היציאה משכונת רמות, לכיוון גבעת זאב, ודרס כאמור את האנשים בתחנה. בלש שלא היה בתפקיד וחלף באזור במקרה נטרל את המחבל יחד עם שוטר נוסף שהצטרף אליו.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי החליט לפעול מיד לאיטום בית המחבל והריסתו. נתניהו הנחה גם לתגבר כוחות בגזרה ולבצע מיד חקירות ומעצרים על סביבתו של המחבל. תוך זמן קצר פשטו כוחות על בית המחבל. ארגוני הטרור מיהרו לברך על הפיגוע, וקשרו בינו לבין המבצע במחנה הפליטים עקבת ג'בר שביריחו, אז חוסלו חמישה מחבלים - בהם אלו שביצעו את ניסיון הפיגוע במסעדה בצומת אלמוג.