המשטרה עצרה הלילה (יום א') אב ובנו בן ה-16, תושבי ראשון לציון, בחשד לתקיפת שני מפגינים במחאה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אמש בגשר ראשונים בעיר.
לפי החשד, השניים השליכו אבנים לעבר קבוצה של כ-15 מפגינים מארגון "קריים מיניסטר" וגרמו לפציעה של שניים מהם באורח קל. האב ובנו נלקחו לחקירה ובסיומה נכלאו. הבוקר הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט והמשטרה מבקשת להאריך את מעצרם בשבוע. חוקרי משטרת ראשון לציון עדיין מחפשים אחרי נער נוסף שחשוד שהיה מעורב בתקרית.
1 צפייה בגלריה
הפצוע מזריקת האבנים בגשר ראשונים
הפצוע מזריקת האבנים בגשר ראשונים
הפצועים מיידוי האבנים

לפי המפגינים, החשודים ירדו מרכב שעצר במקום, אספו אבנים והשליכו אבנים לעברם. לדבריהם, לאחר מכן הם נסעו וחזרו שוב, והתעמתו עם המוחים שהיו על הגשר. אחד המפגינים הוציא מקל מאחד הדגלים שאותם נופפו, והחשודים ברחו - ואז שוב יידו אבנים. בתיעוד נראה העימות בין החשודים למפגינים, ורגע יידוי האבנים - שהוביל לכך שאחד המוחים החל לדמם מראשו.
המפגינים שנפצעו, בשנות ה-60 לחייהם, פונו לבית החולים אסף הרופא. אחד מהם, חיים טריווקס, אמר כי הפגין כמדי שבוע בגשר כשלפתע עצר הרכב סמוך למוקד ההפגנה. לדבריו, מהרכב יצאו שני החשודים, "עלו למעלה ותקפו אותנו באבנים. אדם בוגר עם ילדה קטנה שהייתה איתו עמד והמתין לשניהם בצד".
מפגין אחר שנפגע בהפגנה, עפר גוטשל, סיפר הבוקר לאולפן ynet על השתלשלות האירועים. "עמדנו על גשר הולכי רגל, ארבעה אנשים באו עם באגי: נהג, שני חבר'ה צעירים ועוד ילדה בת 5-7, משהו כזה. עשו פרסה במקום שאסור, צעקו, קיללו ונסעו. אחרי שתי דקות חזרו לאותו מקום, עלו למעלה וזרקו אבנים. הגיע האדם המבוגר וחבט בי באגרוף כנראה עם אבן ביד, זה הדם שרואים. הבחור השני חטף בלוק בגודל אבן".
-היה עימות מקדים? חילופי דברים? או שהם פשוט עצרו ובאו לפגוע בכם כי הפגנתם? "הפגנו בעד ממשלת אחדות, בעד שינוי. מכיוון שיש הסתה, פילוג, ויש שיסוי בחברה, אז הם מוסתים. הם באו רק לפגוע, לא לסיבה אחרת. זו האלימות שהגיעה למצב הכי גבוה שחוויתי, אבל גם בעבר זרקו אבנים מרחוק, פה הם התקרבו פיזית".
-זה גורם לך לחשוב פעמיים לפני ההפגנה הבאה? "אין ספק שאצא להפגנה הבאה. ההפגנה היא בדיוק בגלל הדברים האלה - אנשים שמשסים בחברה. הם עושים את זה כל הזמן וזו התוצאה".
אתה חושב שלקראת הבחירות זה יתדרדר? "אני חושב שכן. הרי זה לא התחיל אתמול, זה התחיל לפני 10 שנים בערך וזה רק מחמיר יותר ויותר. אלו לא אנשים שמפגינים עבור מישהו אחר, אין לי בעיה עם דעות אחרות ששונות משלי. אבל הם לא עושים את זה, הם רק באים במטרה לפגוע".