סמוך לחוף דלילה באשקלון, אחד החופים העמוסים ביותר בימי הקיץ בעיר, נוצרה רצועת חוף קטנה ומסוכנת, שבה כבר טבעו יותר מ-15 בני אדם, בעיקר ילדים, מאז תחילתה של עונת הרחצה. היום (שלישי), בעקבות פניית ynet, עיריית אשקלון הציבה במקום מציל עד לסגירת הרצועה שהפכה למלכודת עבור המתרחצים.
רצועת החוף שצמודה למרינה וסמוכה לנקודת ניקוז של מי גשמים, נוצרה בשנה האחרונה לאחר שמי הגשמים סחפו את הסלעים והחול במקום. מערבולות וזרמים שנוצרו בים באזור החוף החדש הפכו את הכניסה למים למסוכנת עקב החשש ל"הישאבות" פנימה בזרם. רק בסוף השבוע האחרון טבע במקום גבר בן 35, ומצבו הוגדר קשה. רוב מקרי הטביעה הסתיימו בנפגעים באורח קל ובינוני, מאחר והמצילים מהחוף הסמוך הגיעו במהרה.
2 צפייה בגלריה
רצועת חוף קטנה ומסוכנת בחוף דליה
רצועת חוף קטנה ומסוכנת בחוף דליה
"פסטורלית ויפה, אבל המים מסוכנים". הרצועה, בסמוך לחוף דלילה
גורם בשירותי ההצלה אמר כי "המתרחצים, בעיקר משפחות עם ילדים, מזהים את הרצועה כשהם באים לחוף, כי היא נראית מאוד יפה ופסטורלית, אבל המים מסוכנים ממש, כל יום שמישהו לא טובע שם למוות זה בגדר נס".
אותו גורם תיאר את המצב במקום: "יש זרמים חזקים מאוד ומערבולות שפשוט מושכות פנימה כל מתרחץ, ולא משנה כמה חזק הוא יהיה, ברגע שהוא מנתק את הרגליים מהקרקע. המתרחץ מאבד שליטה ויכול תוך שבריר שנייה להיעלם בתוך המים".
כיום הגישה לרצועה קלה מאוד, ולכן מתרחצים רבים מגיעים אליה ונכנסים למים, למרות שהאזור נמצא מחוץ לחוף המוכרז. הנושא הובא לידיעת עיריית אשקלון, אך כאמור, למרות הסכנה הברורה, היא לא עשתה דבר עד לפניית ynet.
מטעם עיריית אשקלון נמסר: "ראשית נבהיר כי לא מדובר בחוף רחצה מוכרז וקיים שילוט במקום האוסר על הרחצה. כמו כן, אין קשר בין נקודת ניקוז מי הגשמים למקרים המתוארים. לאורך רצועת החוף של אשקלון, אותה פוקדים מידי יום אלפי מתרחצים, פועלים שישה חופי רחצה מוכרזים ובהם סוכות הצלה עם צוותים מיומנים ומוכשרים בהתאם לתקנים הנדרשים ואף מעבר לכך. מכל מקום, העירייה הציבה סדרן בחוף המדובר על מנת שימנע כניסת מתרחצים למקום שאינו מוכרז".