4 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של משפחות החטופים והנעדרים הזקוקים לתרופות מצילות חיים
מסיבת עיתונאים של משפחות החטופים והנעדרים הזקוקים לתרופות מצילות חיים
נציגי משפחות החטופים, הערב
(צילום: שאול גולן)
במטה משפחות החטופים והנעדרים קיימו הערב (שבת) מסיבת עיתונאים בתל אביב, בדרישה להקמת מסדרון הומניטרי להעברת תרופות, וכן סיוע הומניטרי לחטופים ולנעדרים הזקוקים לטיפול רפואי מציל חיים. היום הועברו לצלב האדום שמות של 150 חטופים ונעדרים שזקוקים לסיוע. בהודעתו של דובר צה"ל נמסר כי הודעות נמסרו ל-126 משפחות חטופים.
היום השמיני למלחמה - לחצו כאן לעדכונים שוטפים
פרופ' חגי לוין, ראש תחום רפואה ואיש הקשר לצלב האדום, התייחס למצבם הרפואי של הנעזרים הזקוקים לטיפול מיידי: "כל התרופות שאתם רואים כאן על השולחן הן תרופות מצילות חיים שהחטופים זקוקים להן באופן מיידי. לא רק על מנת למנוע את מותם, אלא כדי למנוע סבל לא אנושי.
"זו פצצה מתקתקת. לשם הדוגמה, חולה סוכרת שתלוי באינסולין - אם הוא לא מקבל אותו הוא עלול לסבול מסיבוכים שונים. זה פשוט סבל בל-יתואר", אמר פרופ' לוין, "יש חולים שזקוקים למשככים חזקים נגד כאבים איומים, שהם לא מקבלים אותם, ויש לנו עוד דוגמאות רבות וקשות. יש גם מקרים של פציעות, למשל של קטיעת גפיים, שאנחנו לא יודעים אם מקבלים טיפול או לא.
"אנחנו נפגשנו עם הצלב האדום. אתמול ליוויתי חמישה מנציגי המשפחות, וגם הם לא מכירים כזה אירוע שתינוק בן תשעה חודשים, שקשישה עם דמנציה, מוצאים את עצמם בשבי מבלי שרופא ראה אותם".
עוד הוא אמר: "כרופא בישראל, ואני חושב שזו דעתם של רוב אנשי הבריאות בישראל, לא יעלה על הדעת שממשלת ישראל מפקירה ביודעין את בריאותם של שבויים שנמצאים בידי חמאס. זה לא קרה בהיסטוריה האנושית, זה פשע נגד האנושות".
4 צפייה בגלריה
ד"ר אדווה גוטמן תירוש אחות של תמר גוטמן חולת קרון שנחטפה
ד"ר אדווה גוטמן תירוש אחות של תמר גוטמן חולת קרון שנחטפה
דורשים התערבות והעברת תרופות
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
יפעת זילק קרובת משפחה של משפחת ביבס
יפעת זילק קרובת משפחה של משפחת ביבס
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
לי דן בת דודה של אמא של נויה שעל הרצף
לי דן בת דודה של אמא של נויה שעל הרצף
(צילום: שאול גולן)
הדודים של אושרת, נוח ומעיינה הרשקוביץ, ואמא של מעיינה שושנה קרסנטי, חטופים. נוח אחרי ניתוח קשה, מעיינה מחלימה מסרטן השד, ושושנה בת 85 עם דימנציה ופרקינסון. "אני פונה מכל הלב ובכל הכאב והקושי למטה הנעדרים והשבויים, לצלב האדום, למנהיגי מדינות העולם, שיפעלו בכל הנדרש לסיוע בטיפול רפואי לשבויים", היא אמרה, "דוד שלי בן 68. הוא מחלים מניתוח לתיקון סתימה בעורק התרדמת. הוא חייב מדללי דם משני סוגים שונים, כדי למנוע הצטברות של הטסיות. אשתו מחלימה מסרטן השד. היא מטופלת בתרופות רבות, חוסר טיפול במצב כזה גורם לחולשה ובירידה בפעילות המטבולית של הגוף. אמא שלה, שושנה, היא בת 85. יש לה ירידה בתפקוד המוטורי יש לה שלל מחלות רקע. האזרחים לא צריכים להיות חלק מהמלחמה הזו".
יפעת זילר היא קרובת משפחה של משפחת ביבס: שיר ביבס, אמם של אריאל בן הארבע וכפיר בן התשעה חודשים - אשר חטופים. "כפיר הוא בן תשעה חודשים, אני לא יודעת אם הוא מקבל את המטרנה שלו. הוא עדיין לא אוכל, הוא צריך את הבקבוק שלו. יש לי תינוק בן שבעה חודשים, אני מרדימה אותו בכל לילה במחשבה עליו", היא אמרה.
תום, בת הדודה של שני לוק אמרה: "היא נחטפה מהמסיבה לעזה. היא תועדה בסרטון נוראי שבו היא מובלת עירומה במשאית של חמאס. יש לנו תיעוד שהיא חיה וסובלת ממכה חמורה בראש".
במשפחות אמרו עוד: "אלה אזרחים חפים מפשע, יש בהם חולים שכל יום שבו הם לא מקבלים את התרופות שלהם הוא עינוי. יש להם זכויות, צריכים לתת לצלב האדום להיכנס. החיים של האנשים האלה כל כך חשובים לנו, אנחנו צריכים להחזיר אותם חיים".
בכינוס המשפחות השתתפו גם ד"ר אדווה גוטמן תירוש - אחותה של תמר גוטמן, חולת קרוהן חטופה ללא תרופות, לי דן - בת דודה של אמא של נויה שעל הרצף האוטיסטי - כרמלה דן בת ה-80 עם נכדיה נויה דן, בת 12, סער קלדרון, בת 16, ארז קלדרון, בן 12, ואבא שלהם עופר קלדרון בן 53 - כולם חטופים.
רונן צור התייחס לדבריו של ראש המל"ל צחי הנגבי, שאמר קודם ש"לא מנהלים מו"מ עם אויבים שרוצים להשמיד", ודרש הבהרה: "המשמעות עבור המשפחות היא ברורה - ממשלת ישראל בחרה באסטרטגיה של הפקרת החטופים והנעדרים לחמאס".