2 צפייה בגלריה
 יבגן קורניצ'וק, חיילים אוקראינים, חגי אמיר, סרגיי קוטיקוב והנספח הצבאי
 יבגן קורניצ'וק, חיילים אוקראינים, חגי אמיר, סרגיי קוטיקוב והנספח הצבאי
"יוזמה שעוזרת להם להתחיל חיים חדשים". (מימין לשמאל): השגריר קורניצ'וק, החיילים האוקראינים, ד"ר חגי אמיר, ד"ר סרגיי קוטיקוב והנספח הצבאי של השגרירות
יבגן קורניצ'וק, שגריר אוקראינה בישראל, ביקר הבוקר (ג') בישראל, והגיע למרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין לבקר שני חיילים אוקראינים, קטועי גפיים, שהגיעו לארץ לפני כשבוע ומתחילים בימים אלה תהליך שיקום. את הביקור ליווה דוקטור חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי. השגריר נפגש עם החיילים במהלך טיפול פיזיותרפיה, התעדכן במצבם מהרופאים, שוחח איתם ושמע מהם על תהליך השיקום שמצפה להם.
ד"ר חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, ציין: "אנחנו מעריכים מאוד את הגעתו של השגריר לבקר ולתמוך בחיילים האוקראינים המאושפזים אצלנו. יש לכך משמעות רבה בשיקום הנפשי והפיזי של החיילים. אנחנו ערוכים לקבלת חיילים נוספים ככל שיידרש".
שגריר אוקראינה יבגן קורנייצ'וק מסר: "אנחנו אסירי תודה על הפרויקט ההומניטרי החשוב ביותר של ממשלת ישראל. במהלך הפלישה העקובה מדם מרוסיה, אלפי חיילים נפצעו קשה מאוד, והיוזמה הזו יכולה לעזור להם להתחיל חיים חדשים ולהאמין בעתידם".
משרד החוץ משקיע 10 מליון שקלים בשיקום 20 חיילים אוקראינים שנפצעו קשה בלחימה ואיבדו גפיים. בישראל הם עוברים הליך שיקום ומקבלים תותבות שמתאימות להם.
2 צפייה בגלריה
טנק אוקראיני מסוג T-72 מנווט בין עצים באזור דונייצק ב מזרח אוקראינה מלחמה מול רוסיה
טנק אוקראיני מסוג T-72 מנווט בין עצים באזור דונייצק ב מזרח אוקראינה מלחמה מול רוסיה
האוקראינים סבורים שהטכנולוגיות הישראליות יכולות להועיל לארצם בתהליך השיקום לאחר המלחמה. חיילים אוקראינים בדונייצק
(צילום: EPA)
שלשום פורסם סקר מיוחד שנערך לראשונה לבקשת שגרירות ישראל באוקראינה, ממנו עלה כי מרבית האוקראינים, 52%, רואים בישראל מדינה ידידותית שתומכת בארצם - לעומת 12% שאינם רואים בה כך. עם זאת, על רקע הכעס של קייב בעקבות סירובה של ישראל לספק לה מערכות הגנה אווירית שיעזרו לה במלחמה נגד רוסיה - 43% מהאוקראינים לא קיבלו את ההחלטה לא לסייע צבאית לארצם, גם אם חלקם הבינו מדוע היא התקבלה.
עוד עלה מהסקר, שנערך בתחילת החודש על ידי המכון לסוציולוגיה של קייב לבקשת השגרירות הישראלית, כי 64% מהנשאלים הביעו תמיכה בישראל בסכסוך מול איראן, לעומת פחות מאחוז אחד שתמכו בצד האיראני. כמו כן, רוב מוחץ של האוקראינים (87%) חושבים שהטכנולוגיות הישראליות יכולות להועיל לארצם בתהליך השיקום לאחר המלחמה.