שלושה פלסטינים נפצעו הערב (יום ב') באורח קל ובינוני בכפר חווארה שמדרום לשכם, באזור השומרון, במהלך התפרעויות שם של "נערי גבעות". אחד הפצועים: פעוט בן 3, שנפצע לפי הפלסטינים באורח קל-בינוני. הצעירים היהודים "חגגו" שם את שחרורו מהכלא של חברם, קטין שהואשם בזריקת רימון הלם לעבר בית של פלסטיני. הם השליכו אבנים לעבר מכוניות וניפצו שמשות. להגנתם הם טוענים כי גם לעברם הושלכו אבנים.
לצד מכוניות, גם לחנויות בכפר נגרם נזק באירועים הערב, ובתמונות מהזירה נראו חלונות ראווה מנופצות. שיירת נערי הגבעות כללה כ-20 עד 30 איש, והם כאמור נסעו בתוך הכפר לרגל שחרור נער גבעות אחר, אחרי שנת מאסר בכלא. הוא נאשם כי השליך רימון הלם לעבר בית של פלסטיני בכפר סרטה. לאחרונה חתם אותו קטין על הסדר טיעון.
7 צפייה בגלריה
יידוי אבנים בחווארה
יידוי אבנים בחווארה
הזכוכויות המנופצות, הערב בחווארה
7 צפייה בגלריה
יידוי אבנים בחווארה
יידוי אבנים בחווארה
אבנים הושלכו על המכוניות הפלסטיניות
בסרטונים שהופצו הערב מחווארה נראו הנערים נוסעים במכוניות, וכשחצי מגופם של חלק מהם מחוץ לרכב. הם צפרו ונסעו בסיבובים סביב הכיכר המרכזית בכניסה לכפר, והמשיכו לתוך היישוב עם שירים וריקודים. כוחות צבא שהגיעו למקום הפרידו בין המעורבים. האירוע בבדיקה, ובצה"ל טרם מסרו מה בדיוק אירע שם. חיילים נראו בתוך הכפר במהלך נסיעת השיירה. במשטרה מסרו כי פתחו בחקירה וכי בכפר נגרם "נזק רב".
העימות האלים הערב מגיע אחרי מספר תקריות אלימות שבהן מעורבים "נערי גבעות". האירוע החמור ביותר אירע ביום שישי, וגרר גם גינויים חריפים מצד מנהיגי ההתיישבות ביהודה ושומרון. מתנחלים חמושים באלות התנפלו אז על פעילי שמאל בשומרון, בזמן שסייעו לפלסטינים לעבד אדמות סמוך לכפר בורין שבאזור שכם. "רעולי פנים ירדו כמו יחידה צבאית והכו אותנו", סיפר לאולפן ynet אחד הפעילים שהותקפו, דורון מיינרט, ששבר את ידו באירוע. "היו שם בני 80 שקיבלו מכות, הם היו יכולים למות".
7 צפייה בגלריה
יידוי אבנים בחווארה
יידוי אבנים בחווארה
נערי הגבעות נוסעים בתוך הכפר הפלסטיני, הערב
7 צפייה בגלריה
יידוי אבנים בחווארה
יידוי אבנים בחווארה
הם טוענים שגם עליהם יידו אבנים: הנזק לכאורה מאותן אבנים לרכבם של נערי הגבעות
לדבריו, "הלכנו לנטוע עצים ביחד עם הפלסטינים במקומות שבהם המפגעים מההתנחלויות הקרובות שרפו ועקרו עצים השנה. הלכנו לנטוע אותם חזרה, נטענו אותם בחלקה אחת והיינו בדרך לחלקה אחרת. בדרכנו ירדו מהגבעות מכיוון המאחז, וירדו כ-20 אנשים עם אלות, רעולי פנים עם קפוצ'ונים שהחזיקו חומר בערה מוכן מראש, כי הם ראו רכבים למטה ורצו לשרוף אותם. אכן שרפו אחד, ופוצצו באבנים רכב אחר שהיו בו נוסעים והכו אותנו, את המתנדבים, באלות".
שר הביטחון בני גנץ גינה את האירוע הערב ואת האירועים הקודמים: "האירועים האחרונים של פשיעה לאומנית ביהודה ושומרון - חמורים, ובכוונתי לפעול נגדם ביד קשה. מי שמיידה אבנים, מצית רכבים ומשתמש בנשק קר או חם - הוא טרוריסט וכך נתייחס אליו. לאחרונה כינסתי מספר דיונים בנושא, ואנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך שמטרתו חיזוק הכוחות בשטח, בניין הכוח ביחד עם המשטרה והשב"כ, וריכוז מאמצים מבצעיים ומשפטיים".
גם בארגון "שלום עכשיו" גינו בחריפות: "אלימות מתנחלים ממשיכה להשתולל והפעם ילד בן 3 עם פציעת ראש מאבן שיידו עליו מתנחלים במסע הפורגום היומי שלהם בחווארה. שישי בגבעת רונן, שבת בחוות מעון, היום סמוך למאחזי יצהר - מה עוד צריך לקרות כדי ששר הביטחון יעשה את העבודה שלו ויפנה את מאחזי הטרור הלא חוקיים מהם יוצאת אלימות מתנחלים?".