מזג האוויר היום (שישי) יהיה חורפי וגשום, כשרוב הגשם יירד בצפון ובחוף - אבל יכול להגיע גם לצפון הנגב. הטמפרטורות יירדו, ובפסגת החרמון יש גם סיכוי לשלג. בפרקי זמן מסוימים מזג האוויר יהיה סוער, ויש סכנה חמורה להצפות בערי החוף והשפלה.
שיא הגשם יהיה בשעות הבוקר והצהריים. הוא צפוי להיות חזק וילווה בברקים, רעמים וברד. כמויות הגשם צפויות לנוע בין 10 ל-60 מ"מ, ובנוסף הרוח תתחזק והים יהיה גבוה.
כבר בלילה ירדו גשמים חזקים בצפון ובחוף. שיא הגשם ביממה האחרונה נרשם באפק שבאזור הקריות - 32 מ"מ. בזכרון יעקב ירדו 24 מ"מ, בחרשים שליד כרמיאל ובאיילון שבגליל המערבי ירדו 22 מ"מ, במרום גולן 16 מ"מ ובחדרה גם כן 16 מ"מ. בחיפה נמדדו 15 מ"מ, בת"א 11, בירושלים רק מ"מ בודד ובבאר שבע לא ירד גשם ביממה האחרונה.
6 צפייה בגלריה
פתח תקווה
פתח תקווה
נערכים לגשם בפתח תקווה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: ירושלים 13-10, תל אביב 21-15, חיפה 20-14, צפת 12-10, קצרין 16-12, טבריה 21-16, נצרת 16-12, עפולה 17-14, בית שאן 21-16, לוד 18-14, אשדוד 19-16, עין גדי 25-20, באר שבע 20-13, מצפה רמון 15-12, אילת 18-25.
מחר הגשם ייחלש ויתמקד בעיקר בצפון. במרכז ירד גשם מדי פעם בהפוגות ארוכות ובשעות הערב הגשם כבר כמעט וייפסק לגמרי. בתחילת השבוע הטמפרטורות יעלו ולא צפוי גשם.
בעקבות התחזית, העיריות ברחבי הארץ נערכות למזג האוויר הגשום - וקוראות לתושבים לחייג למוקד 106 בעקבות כל בעיה שעולה כתוצאה מהגשם. "בימי מזג אוויר קיצוני, בהם ידווח על רוחות חזקות, גשמים עזים, חשש להצפות או שלג, יש לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון - עציצים, אדניות, ריהוט ושלטים", נמסר מעיריית ירושלים. "במקרה של חשש להצפה - אין להשתמש במעלית ואין לרדת למקום תת-קרקעי, אין לחצות כבישים מוצפים, אין להתקרב ולחצות מקורות מים זורמים, גם לא באמצעות רכבי שטח. במקרה של סכנה, יש לחייג לכיבוי והצלה בטלפון 102".
6 צפייה בגלריה
מזג אוויר גשם יד אליהו תל אביב
מזג אוויר גשם יד אליהו תל אביב
גשם בתל אביב, אתמול
6 צפייה בגלריה
ברקים באילת
ברקים באילת
ברקים באילת, שלשום
(צילום: איילת טרייביץ)
כך למשל, בנהריה עוד זוכרים את האסון שאירע בינואר 2020, אז נספה מוטי בן שבת בהצפות הגדולות ברחבי העיר. בעירייה הדגישו שבנהריה ההכנות מתבצעות לאורך כל השנה, ובין היתר מוחלפות תשתיות תת-קרקעיות ישנות של מים, ביוב וניקוז. בנוסף, לקראת הגשם ניקו בעיר את השוחות, הקולטנים ומערכות הניקוז, והסירו את החסמים במערכות התת-קרקעיות ברחבי נהריה.
במקביל עובדים בחלקה הצפוני של העיר על פרויקט הקמת מובל נחל סער (גולה), בשיתוף משרד הבינוי והשיכון. הפרויקט נמצא בשלבים מתקדמים וצפוי לתת מענה לאזור שסבל בעבר מנזקי מזג האוויר. בנוסף וכחלק מהחלטת הממשלה להגנת על נהריה משיטפונות, מאגר יחיעם כבר ערוך לקליטת מי נגר מגב ההר אם יידרש. בימים אלו גם מבוצעות עבודות להקמת סכר במאגר הוויסות אשרת, שבעתיד הקרוב יאפשר גם כן איגום של מאות אלפי קוב של מים וימנע את הגעתם לעיר.
6 צפייה בגלריה
ראשון לציון
ראשון לציון
מטפלים בעצים בראשון לציון
(צילום: עיריית ראשון לציון)
6 צפייה בגלריה
כפר יונה
כפר יונה
וגם בכפר יונה
(צילום: דוברות עיריית כפר יונה)
6 צפייה בגלריה
פתח תקווה
פתח תקווה
עבודות בפתח תקווה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
בירושלים גם כן משלימים את ההיערכות לחורף. בימים אלה נערכות עבודות גיזום וטיפול בעצים שמסכנים עוברי אורח, וחברת הגיחון ממשיכה בניקיון מערכת הניקוזים העירונית. כמו כן, הושלם מלאי המלח לאירועי מזג אוויר חריג ושלג - שלא צפוי לרדת בסוף השבוע הקרוב - כדי למנוע קפיאה של הכבישים. "העירייה תבצע חלוקה מוקדמת של שמיכות ואמצעי חימום למשפחות וקשישים במצבי מצוקה", נמסר. "בכל העת, מתבצעות שיחות טלפון לתושבים בודדים, על מנת לבדוק את מוכנותם לימים הקרים".
"יש להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים, מחשש לקריסה", נמסר עוד. "בעת חשש לקרה יש לפתוח את ברז המים החמים לכדי טפטוף, זאת כדי למנוע קפיאת מים בצינורות קולטי דוד השמש (קפיאה גורמת להתבקעות הצינורות). הציבור מתבקש להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית, לשמור על עירנות וזהירות בנהיגה ובתנועה בצירים".
גם בנתניה, ברעננה, בהוד השרון, בהרצליה, בפתח תקווה ובכפר יונה מבצעים עבודות שונות לקראת הגעת הגשם, ובהן גזימת עצים וענפים מסוכנים וניקוי ניקוזים. ברמת השרון, העירייה עשתה מהפך בשנתיים האחרונות בנושא הניקוז, והוסיפה קווים נוספים בנקודות בעייתיות וגם קולטנים. "העירייה תגברה את ציוד הקצה לטובת טיפול בהצפות", נמסר. "לפני הסופה יש ניקוי קולטנים מעלים ולכלוך. יש כוננים עם טרקטור ביוביות ומשאבות". בראש העין בוצעו עבודות והתקיימו מפגשי היערכות עם חברת החשמל ורשות הניקוז, והעיר הציבה גם כוננים לשעת חירום.
בעיריית ראשון לציון החלו להיערך לחורף כבר לפני חצי שנה, ובין היתר הפעילו רובוט שבדק את תקינות הקולטנים ברחבי העיר, ערכו בדיקה בגגות של כלל מוסדות החינוך ומיפו אזורים רגישים "על בסיס לקחי העבר".
פורסם לראשונה: 22:12, 24.11.22