שני פלסטינים מרצועת עזה חדרו אחר הצהריים (יום רביעי) לשטח ישראל, השליכו בקבוק תבערה לעבר משאית ריקה וברחו חזרה לרצועה. נזק רב נגרם למשאית, אך לא היו נפגעים בנפש. בתמונות מהאזור נראה עשן רב.
הפלסטינים חצו את גדר הגבול הישנה מאזור דיר אל בלאח, והמשאית שהציתו שימשה לעבודות תחזוקה שגרתיות של המכשול החדש שהוקם בגבול. המשאית חנתה על ציר הוברס, בין הגדר החדשה לישנה. כוח צה"ל שהוקפץ לנקודה לא הצליח לתפוס את השניים.
2 צפייה בגלריה
עשן עולה מעמדה צבאית של צה"ל על גדר המערכת עם עזה באזור אל-בורייג', מרכז הרצועה
עשן עולה מעמדה צבאית של צה"ל על גדר המערכת עם עזה באזור אל-בורייג', מרכז הרצועה
הכלי ההנדסי בוער
מצה"ל נמסר: "כוחות צה"ל זיהו לפני זמן קצר שני חשודים שחצו את הגדר מדרום רצועת עזה למרחב המכשול וחשוד נוסף שהתקרב למרחב הגדר. החשודים התקדמו לעבר משאית ריקה אשר שימשה לעבודות אחזקת הגדר במרחב והציתו אותה. החשודים לא חצו את מרחב המכשול וחזרו לרצועה".
בתחילת החודש שעבר ירו פעילי טרור לכיוון ישראל אש מקלעים שבדרך כלל משמשת נגד מטוסים. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק. הייתה זו התקרית השלישית בתוך פחות משבוע בגזרת עזה, אחרי ירי שפצע עובד ישראלי ושיגור הרקטות שנפלו מול חופי גוש דן. מאז ועד היום נשמר השקט בגבול הרצועה.
לפני שבועיים פורסם ב-ynet כי השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי ביקר בישראל ונועד עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן. במסגרת הביקור ברצועה, בחן אל-עמאדי את מנגנון העברת הכספים החדש למשפחות נזקקות ברצועה, דרך האו"ם, בשונה מהמנגנון הישן שבו הוכנס כסף מזומן לרצועה דרך ישראל. כיום, חלוקת המענק הקטארי נעשית במרכזים וחנויות נוחות ברצועה. העזתים שזכאים לקבל את המענק, אשר אושרו ביטחונית על ידי ישראל, יכולים לרכוש עם התלוש מוצרים או למשוך את הכסף במזומן.