השופטת דוניא נאסר, מבית משפט השלום בקריית שמונה, הורתה לשחרר חשוד לבית הוריו, אך היא משהבחינה שאין לו דרך לחזור לשם - לא היססה ושלפה מכיסה 100 שקלים, אותם מסרה אותם לידיו של החשוד.
1 צפייה בגלריה
משפט כסף אילוס אילוסטרציה
משפט כסף אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה. "השופטת גילתה רגישות ואנושיות ראויים לשבח"
(shutterstock)
זה היה עוד דיון שגרתי בבית המשפט: משטרת ישראל עצרה חשוד בן 46 מהגליל המערבי, בחשד שלא התייצב לדיונים שנקבעו לו בבית המשפט, בנוגע לתיק שמתנהל נגדו על החזקת סם לשימוש עצמי. החשוד ביקש סנגור, והשופטת מינתה את עורך הדין נחמיה ברק, מטעם הסנגוריה הציבורית, כדי לייצג אותו.
בדיון שנערך שלשום (יום שני) טען החשוד כי אין לו כתובת קבועה - לכן לא קיבל את זימוני בית המשפט. עו"ד ברק טען שהחשוד לא ניסה להתחמק מההליך המשפטי והגיע מיוזמתו למשטרה. השופטת הורתה על שחרורו תחת תנאים מסוימים, ביניהם התחייבות בגובה 3,000 שקלים להבטחת התייצבותו לדיונים בעתיד.
לאחר שהדיון הסתיים, החשוד פנה ללוחמי יחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר - וביקש מהם טרמפ לבית משפחתו שבגליל המערבי, משום שלא היה לו כסף לנסיעה. אולם הלוחמים הסבירו לו שלא יוכלו להחזירו לבית הוריו. השופטת נאסר, שעדיין נותרה באולם הדיונים, נחשפה לבקשת החשוד מהלוחמים - וכאמור שלפה מארנקה כ-100 שקלים ומסרה אותם לחשוד.
עו"ד ואסים דאהרעו"ד ואסים דאהר
עו"ד ואסים דאהר, סגן הסנגורית הציבורית בצפון, אמר כי השופטת גילתה רגישות ואנושיות ראויים לשבח: "למרות שהדיון הסתיים באולם, היא שמה לב לכך שהחשוד סובל מחסרון כיס ודאגה לכך שיוכל לשוב לביתו בשלום".