ביום העצמאות לפני 15 שנה ביקר אביחי רויטמן בן ה-5 בתערוכת צה"ל ופגש שם את חן ברקת, קצין בחטיבת כפיר. לפני שנפרדו העניק חן את הדרגות שעל כתפו לאביחי הקטן והוסיף בקשה: "תבטיח לי שתהיה קצין".
המפגש הזה שינה את חייו של רויטמן, היום בן 20. הוא גר במודיעין, ומשרת כמדריך חילוץ בפיקוד העורף. "בכל יום עצמאות הייתי מגיע עם הוריי לתערוכה", הוא סיפר, "באותה תערוכה בשנת 2007 התחלתי לדבר עם אחד החיילים, אני לא יודע איך זה קרה. ואז הגיע המפקד שלו, חן".
3 צפייה בגלריה
אביחי רויטמן וחן ברקת
אביחי רויטמן וחן ברקת
ברקת העביר את דרגותיו לרויטמן בן ה-5, עשור וחצי מאוחר יותר העניק לו גם את סיכת המ"מ
(צילום: חיים הורנשטיין)
"התלהבתי מאוד ממנו ומהשיחה איתו", הוא המשיך, "שבסופה הוא נתן לי את הדרגות שלו עם הקדשה וביקש שאבטיח לו שאהיה קצין. אמא שלי סיפרה שכמה שעות אחרי זה בכיתי המון, לא הבנתי למה התחייבתי. שאלתי מה יקרה אם לא יקבלו אותי ולא אצליח להיות קצין. היא הסבירה לי מה זה קצין ומה זה מפקד והצליחה להרגיע אותי. הדרגות שלו היו אצלי בחדר מאז, בשידה ליד המיטה. עם השנים אמא שלי ביקשה שנאחסן אותן, אבל לא הסכמתי".
גם ברקת (35) זכר היטב את המפגש: "אני זוכר את הברק בעיניים שלו כשדיברנו, נוצר חיבור מיוחד. יש רגעים בחיים שקשה להסביר. גדלתי במכבים-רעות, איפה שהייתה התערוכה. התנדבתי להיות שם, ככה שכל היום הזה היה מיוחד עבורי".
השם חן ברקת היה מוכר בבית משפחת רויטמן. אמו של אביחי תהתה למה הוא לא יוצר איתו קשר, אבל הוא חיכה לרגע המתאים. לימים, הוא החליט לצאת לקורס קצינים, ואז פנה לברקת בפייסבוק וסיפר לו שבקרוב הדרגות שלו יעברו מהשידה - לכתפיו.
3 צפייה בגלריה
אביחי רויטמן וחן ברקת
אביחי רויטמן וחן ברקת
חן הגיע במיוחד לטקס הסיום של אביחי בבה"ד 1
(צילום: חיים הורנשטיין)
"המפגש הזה מאוד השפיע עליי", הוא סיפר, "חן היה הקצין הראשון שפגשתי והוא נתן לי השראה. בגיל חמש הרגשתי שמישהו האמין בי וזה הלך איתי".
ברקת הוסיף כי "כשהוא שלח לי את ההודעה זה היה מדהים. הייתי בעננים כל היום. היום אני אבא לבנות פחות או יותר בגיל שאביחי היה, וזה מטורף לחשוב איך אנחנו עושים לפעמים דברים קטנים וזה נוגע ומשפיע כל כך הרבה שנים אחרי".
"היום אני עוסק בסיוע לעסקים, משרדי ממשלה ומגזר שלישי בקידום ומימוש מטרות אימפקט חברתיות", אמר ברקת, "כך שיש לי הרבה ממשק עם ארגונים חברתיים, וזה היה כמו תזכורת מהעבר לזה שאני בכיוון הנכון היום".
3 צפייה בגלריה
אביחי רויטמן וחן ברקת
אביחי רויטמן וחן ברקת
"הלוואי שתהיה לי גם הזדמנות לשנות חיים של מישהו". רויטמן וברקת
(צילום: חיים הורנשטיין)
אתמול הם התראו שוב, לראשונה מאז אותו מפגש, כשרויטמן מימש את ההבטחה וסיים את הקורס בבה"ד 1. ברקת הגיע בהפתעה להעניק לו משהו נוסף - סיכת המ"מ.
"ממש התרגשתי כשהוא בא לקראתי", סיפר ברקת, ורויטמן הוסיף: "הייתי בשוק. לא הפסקנו להתחבק והתרגשתי מאוד. זאת הייתה הפתעה מדהימה. לקבל עוד משהו מחן זאת סגירת מעגל. כמה שזה סימבולי, עבורי זה היה גדול".
עוד שלושה חודשים יקבל רויטמן את הדרגות, וברקת כבר הודיע שגם לשם הוא מגיע. רויטמן: "בעזרת ה' אני מתכוון כמובן לענוד את הדרגות של חן, ואני מקווה להעניק אותן יום אחד לילד שחולם להיות קצין. הלוואי שתהיה לי גם הזדמנות לשנות חיים של מישהו, להעביר הלאה את ההשראה הזאת".