חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד התייחס הבוקר (יום שני) באולפן ynet לסיום מבצע "עלות השחר", הגדיר אותו כמוצלח וציין לטובה את הממשלה שלדבריו "נתנה גיבוי מכובד" לכוחות הביטחון. עם זאת, ברקת טען כי הממשלה לא תוכל להתמודד עם אתגרים גדולים יותר - וטען כי "עלינו להיערך למצב שנותקף בשש חזיתות - חיזבאללה, חמאס, סוריה, טילים ארוכי טווח, אינתיפאדה ביו"ש - ומספיק שאחוז אחד מהתושבים במדינה יצטרף לעימות, וזה כבר כ-20 אלף איש".
3 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
"הממשלה נרדמת בשמירה". ניר ברקת
(צילום: משה מזרחי)
3 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי אשקלון
יירוטים בשמי אשקלון
ההודעה על הפסקת האש? "לקחים הופקו, דברים נעשו טוב יותר". יירוטים בשמי אשקלון
(צילום: אריק מרמור)
"יש היום חצי מיליון כלי נשק לא-חוקיים במגזר הערבי ואנחנו לא ערוכים לכך", הוסיף ברקת. "היום המשטרה שלנו כוללת 40 אלף איש כולל מילואים, ואנחנו חייבים 200 אלף אנשים, לוחמים. אני מודאג מכך שאנחנו לא ערוכים נכון ושאין משמר (לאומי, א"ל). אנחנו צריכים פי 5 יותר מהשוטרים שיש לנו. המשטרה טובה אבל קטנה מדי".
לדברי ברקת, "אני מאוד מוטרד מכך שחלק מהתושבים הערבים, אפילו חלק קטן מהם, יתנהל כפי שקרה בשומר החומות - אבל ההערכה שלי היא שזה יהיה יותר גדול בפעם הבאה. אנחנו צריכים להעביר מסר לתושבים הערבים - אל תתעסקו איתנו. נהיה טובים לתושבים הערבים הטובים, אבל גם נהיה מאוד אגרסיביים ורעים כלפי מי שינסה לפגוע בתושבים היהודים במדינה".
"אנחנו צריכים לקחת לוחמים לשעבר ולהביא לכך שיתארגנו ברמה העירונית, כדי שנגיע לסדר גודל של פי 5 יותר לוחמים ממה שיש היום", אמר. "הממשלה הזו נרדמת בשמירה, אולי היא מתענגת על כל מיני דברים שהיו כמו עכשיו - אבל היא לא מספיק ממוקדת ולא נערכת נכון לאתגר הבא. שומר החומות הוא פרומו למה שיכול להיות כאן ואנחנו לא נערכים נכון".
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד ובנימין נתניהו יו"ר האופוזיציה בפגישת העדכון הבטחוני
ראש הממשלה יאיר לפיד ובנימין נתניהו יו"ר האופוזיציה בפגישת העדכון הבטחוני
"העברנו מסר מהאופוזיציה - אנחנו מאוחדים". פגישת העדכון הביטחוני של לפיד ונתניהו
(צילום: חיים צח, לע"מ )
"אנחנו צריכים ממשלה ימנית, ציונית, יציבה וגדולה", אמר ברקת. "רק ככה נוכל להתמודד עם האתגרים הגדולים שלפנינו. המלחמה הבאה תקרין גם לתוך המדינה, ראינו את זה במבצע שומר החומות בשנה שעברה. לשמה אנחנו לא ערוכים, אני כל הזמן מתריע ואומר שהמשטרה שלנו קטנה מדי ועלינו להרחיב אותה. אנחנו צריכים לתת ליותר לוחמים לשאת כלי נשק".
לצד השבחים למבצע, ברקת הדגיש כי "הג'יהאד האיסלאמי קטן יחסית, זה לא דומה לאתגרים שיש לנו מול חיזבאללה, חמאס ואיראן. מבצע כזה לא יכול היה לצאת לתוקף אם הממשלה הייתה תלויה בערבים, במפלגות הערביות".
מנסור עבאס אמר שהוא נטול השפעה במקרים כאלה. "ברור לחלוטין שהתלות של הממשלה הבאה במפלגות ערביות, גם במשותפת וגם ברע"מ, היא כזו שמבצעים כמו אלה לא יוכלו לצאת אל הפועל - אחרת הממשלה תתפרק".
ברקת התייחס לכך שישראל הודיעה רשמית על הפסקת האש, וכך - בניגוד למבצעים קודמים - הדיווחים עליה לא הגיעו רק מכלי התקשורת הערביים. "אני חושב שהלקחים הופקו, חלק מהדברים בהחלט נעשו יותר טוב הפעם", אמר ברקת. "אני מברך על כך את כל הנוגעים בדבר. במלחמה נגד שונאי ישראלי עלינו להוכיח לאויבים שלנו שאנחנו מאוחדים ומלוכדים, וכך עשינו. כל האופוזיציה הוכיחה אחריות, מה שלא קרה בפעם שעברה בשומר החומות. כששונאי ישראל ראו שאנחנו מאוחדים - זה מסר מצוין שהעברנו להם מהאופוזיציה".
לקראת הפריימריז בליכוד, אמר ח"כ ברקת כי "אני סומך על מתפקדי הליכוד שיבחרו רשימה איכותית שתעזור לראש הממשלה נתניהו (כך במקור, א"ל) לחזור להיות ראש הממשלה ב-1 בנובמבר. יש כל מיני אנשים שאולי שמים אותי ברשימות חיסול, אבל לא אני אפגע מזה, הליכוד ייפגע מזה, נתניהו ייפגע מזה. אנחנו צריכים רשימה איכותית שתעזור לנו להחזיר את המדינה למסלול הנכון ולחזור לשלטון".