2 צפייה בגלריה
שלמה קרעי
שלמה קרעי
שלמה קרעי הערב במצודת זאב, שם קיבל את המינוי למשרד התקשורת
(צילום: יובל חן)
מצעד התיקים בליכוד נמשך, ואחד מחברי הכנסת שלהם העניק ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו תפקיד ראשון בממשלה הוא שלמה קרעי - שימונה לשר התקשורת. המינוי שלו מבשר אולי רעות לתאגיד השידור הציבורי "כאן": קרעי הצהיר לא אחת בעבר כי יתמוך בהפרטתו, ולאחר השבעת הכנסת החדשה הגיש מחדש הצעת חוק בנושא, בדומה להצעות חוק קודמות שהגיש בעבר.
"תודה לאל על כל הטוב. הערב הודיע לי ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט למנות אותי לשר התקשורת", כתב קרעי בטוויטר לאחר המינוי. "אני מודה לו על האמון הרב, למשפחתי היקרה ולציבור הרחב שתמך בי לאורך הדרך, ומבטיח לשרת אתכם נאמנה ברוח הערכים שלנו. ממחר, ממשלה טובה יותר, יהודית יותר, חברתית יותר, למענכם".
2 צפייה בגלריה
כאן
כאן
בסכנת סגירה? תאגיד השידור הציבורי "כאן"
(צילום: שאול גולן)
רק לפני כחודש כתב קרעי בפייסבוק כי "אין שום סיבה שנמשיך לממן שידור ציבורי בכמעט מיליארד ש"ח בשנה. התאגיד תחילה, גל"צ אחר כך. אפשר גם במקביל". בצאתו הערב ממצודת זאב, שם הודיע לו נתניהו על המינוי, נשאל קרעי על ידי כתב ynet אם אכן יסגור את תאגיד השידור - ולא השיב ישירות: "אכנס למשרד ואלמד את הדברים. צריכים שוק תקשורת חופשי עם תחרות. לא חזרתי בי", אמר.
ב-2020, אז הציע הצעה דומה שבמסגרתה קרא "להפריט או לסגור" את תאגיד השידור הציבורי וכן את גלי צה"ל, הוא כתב בפייסבוק: "תאגיד השידור הציבורי על שלל תחנותיו בטלוויזיה וברדיו עולה לנו כ-800 מיליון שקל בשנה. הון תועפות גם בימים כתיקונם, ובפרט בימים אלו. התקציב בנוי מהעברה ישירה מהמדינה (מתקציב המדינה) ותוספת (ישירה לא פחות) הכלולה בתשלומי אגרת הרישוי.
"גם אילו הייתה הצדקה לשידור ציבורי, תאגיד השידור הציבורי לא מספק את הסחורה ולא מייצג את הרבגוניות בשיח הישראלי, אלא אליטה קטנה וסגורה ברוב המקרים. בוודאי ובוודאי כאשר אין שום הצדקה לשידור ציבורי כזה. בעידן רב ערוצי ואינטרנטי פתוח וחופשי כמו בימינו, שבו לכל אחד יש ייצוג במגוון רחב של תוכניות, בוודאי שאין הצדקה לסכום המטורף הזה".
באותו פוסט מ-2020 הוא הוסיף: "הציבור הישראלי ירוויח הרבה יותר, הן בחיסכון בעלויות והן מבחינת התוכן, אם התאגיד יהפוך לפרטי, או לחלופין שהשוק ייפתח לחלוטין בלעדיו. יש לציין כי אם לא יהיה ביקוש למכרז על גלי צה"ל ו/או התאגיד ולא יימצא מי שירצה לקנות אותם, הרי שתוך זמן מסוים שניהם ייסגרו והזרמת הכסף הציבורי תיפסק. שוק התקשורת הוא שוק ארכאי, מלא רגולציות מטורפות, ולהוסיף על כך גם שידור ציבורי ותחנה צבאית זה שיגעון של ממש שלא משרת את האינטרס הציבורי. יש להפסיק זאת לאלתר".