בצל העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה בישראל והתפשטות זן האומיקרון, שר הבריאות ניצן הורוביץ טען היום (שני) כי "המצב בשליטה - אין מקום לפאניקה". דבריו של הורוביץ נאמרו על רקע אזהרת מנהלי בתי החולים ממצוקת אשפוז, ובצל דבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט, שהתריע אתמול מפני 50 אלף מאומתים ביממה.
"אנחנו מבינים שתהיה הדבקה גבוהה מאוד, כמו בכל מקום אחר, ולא ניתן למנוע זאת לחלוטין", אמר שר הבריאות, "אבל, אין שום צורך להלך אימים על הציבור. אין ערך לתרחישים אפוקליפטיים שמייצרים חרדה".
3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הורוביץ ציין בדבריו כי "אין סיבה לדבר שוב ושוב על סגרים והשבתות המשק", והסביר כי הממשלה נערכה עוד מראש להגעת האומיקרון ולגל החמישי, כך ש"המצב בישראל טוב בהרבה ביחס לעולם". בקרוב, הודיע, ייתכן שהתורים הארוכים במתחמי הבדיקות יתקצרו. "בגדיל את היצע הבדיקות ונקטין את הדרישה. נרחיב עמדות ויהיה ניתן להיבדק גם במקומות העבודה - ובמקביל נוריד את הדרישה לציבור שחייב להיבדק".
3 צפייה בגלריה
תור לבדיקות קורונה בחולון
תור לבדיקות קורונה בחולון
תור לבדיקות קורונה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
הדברים של השר, כאמור, נאמרו בניגוד למה שהשמיעו אתמול מנהלי בתי חולים. בפגישה שהתקיימה בינם לבין הורוביץ, גילו המנהלים כי אין עדיין הסכמה בין משרד הבריאות למשרד האוצר על קבלת 100 מיטות טיפול נמרץ. "המצב אבסורדי", טענו המנהלים, שהאשימו את משרד הבריאות בהתנהלות לקויה, "לא נוכל להמשיך את מה שעשינו קודם".
פרופ' חזי לוי, מנכ"ל בית החולים ברזילי ולשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, הזהיר כי "אנחנו צפויים לגל אשפוזים למרות שגל האומיקרון פחות אלים. נצטרך לפתוח חזרה את מחלקות הקורונה ולעבור למחלקות מוסבות". לדבריו, כבר עכשיו המחלקות הפנימיות בבית החולים בתפוסה של 120%, "פשוט אפס מקום", אמר.
"במקביל מתחילה עלייה באשפוז עקב מחלות נשימה, גם בקרב ילדים. זה - יחד עם האומיקרון וסגירת מחלקות פנימיות - מצב שהוא מאוד קשה לאוכלוסייה". לוי הרתיע כי בשל העלייה בתחלואה, יותר ויותר אנשי צוות נאלצים להיכנס לבידוד, "והמשמעות היא מצוקה עצומה באשפוז".
3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
"מצוקה עצומה". מחלקת קורונה
(צילום: רויטרס)
באותו הערב, היה זה גם ראש הממשלה נפתלי בנט, שכאמור - העריך כי כבר בסוף השבוע הקרוב תחצה ישראל את רף ה-20 אלף מאומתים ליום, וכי בשיא הגל המספר יעמוד על 50 אלף מאומתים ב-24 שעות. "אלה מספרים גדולים מאוד", אמר בנט, "אך הבשורות הטובות שלמדנו מהעולם הן שאם אתה מחוסן כנדרש, אתה מוגן במידה רבה ממחלה קשה - גם אם תידבק".