משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים העיד היום (שני) לראשונה תת-ניצב כורש ברנור, מי שהיה ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בעת חקירות ראש הממשלה. הוא העיד לגבי תיקי 1000 (תיק המתנות) ו-2000 (שיחות נתניהו-מוזס), שבהם נאשם בנימין נתניהו במרמה והפרת אמונים.
לשאלות התובעת, עו"ד קרן צבירן, הוא סיפר שהיה בתפקיד ממאי 2016 עד נובמבר 2018. "בחפיפה לתפקיד אני למד שיש שורת נושאים מרכזים - תיק 1000 הישן, 'ביבי טורס', תיק שכונה 2000 וחומרים מודיעיניים".

לדבריו, "תיקי 2000-1000 הם תיקי חקירה שלא היו לי באופיים וצביונם מעולם - הם נוהלו בשליטה מלאה, בפיקוח, בקרה, הנחיה ואישור הן של ראש אח"מ ועל ידי היועמ"ש מנדלבליט. על כל צו ופעולת חקירה עדכנו את היועץ וקיבלנו אישור. היו ישיבות אצלו בתכיפות גדולה מאוד-מאוד, וקיבלנו אישורים פר סעיף. עדכונים על ביצוע בבסיס יומיומי, ישיבה או שתיים בשבוע".
לגבי החקירות הראשונות של הדס קליין (העוזרת של מילצ'ן) ויונתן חסון (הנהג שלו), שנשאלו על מתנות לנתניהו ולרעייתו: "עם כניסתי לתפקיד נערכו מקבץ ישיבות אצל היועץ שנתן אישור כולל לגבי טובות הנאה. בתוכם גם נושא של מתנות, שורה ארוכה נוספת של נושאים - מיוני 2016 יש לך מנדט לשאול".
לגבי איסוף יומנים: "מהר מאוד הבנו שהמסד, למשל של רישומי קב"ט או יומן כזה או אחר, לא היו בהלימה אחד לשני, שאי אפשר להשית על הנתונים הללו ממצא חד-משמעי".
על שמו של יוסי כהן (ראש המוסד דאז), שעלה בחקירה כמי שעושה שימוש בדירה של ג'יימס פאקר במלון בתל אביב, סיפר: "יש פה רגישות גדולה מאוד גם ביטחונית, דמות מאובטחת עם סיווג ביטחוני מאוד גבוה. מעדכנים את ראש אח"מ במיידי, ואז היה דיון עם היועץ". התובעת הציגה שקיימים שני מזכרים, ובאחד מהם הוסר שמו של כהן מהכתוב. ברנור הסביר: "בעל תפקיד שיש חיסיון כלשהו, יש אפשרות להפריד (את המסמך)". הוא הוסיף ש"ניתנה הנחיה, בעיקר בגלל הרגישות והמידור, לא לשאול על כהן את הדס קליין" ו"גם להימנע להיכנס לשאלות של צנעת הפרט ליאיר נתניהו".
על חקירת מילצ'ן השנייה, בלוס אנג'לס: "הוא עזב את הארץ ולא היה אמור לחזור. לכן תיאמנו עדות, עם הרשויות וסנגורו. בתום היום הראשון שלו שם הוחלט לא להמשיך. באופן לא מפתיע היה שינוי בטון ובמנגינה של מר מילצ'ן, והתפתחה 'חברות עם נתניהו' בין העדות הראשונה לשנייה והמנגינה שונתה. בסוף הערב עלינו לוויעוד עם היועמ"ש וראש אח"מ וסוכם לעצור החקירה".
2 צפייה בגלריה
תת-ניצב כורש ברנור
תת-ניצב כורש ברנור
תת-ניצב כורש ברנור. "נכחתי בכל חקירות נתניהו"
(צילום: שלו שלום)
ברנור סיפר על חקירת נוני מוזס, שנאשם בתיק 2000 בהבטחה ובהצעה של שוחד: "בחקירתו האחרונה התברר שמוזס מחזיק נייד שאיתו הוא עושה שיחות רק עם ארי הרו, טלפון 'מבצעי'. סוכם מול היועץ שנתפוס אותו בהסכמה, לא לעשות חיפוש".
על חקירת מומו פילבר על סיקור ב"ישראל היום": "החקירות היו בהמשך להנחיית היועמ"ש לחקור את נושא 'התצהיר הכוזב' של פילבר בנושא 'ישראל היום'. נחקרו עמוס רגב, פילבר ובאנו ליועץ לעוד פעולות שראוי לחקור, והיועץ לא אישר וסגר את האירוע".
על חקירת נתניהו: "נכחתי בכולן. הוא עודכן שאמור להיחקר, היו תיאומים מול ראש הסגל יואב הורוביץ. היה קשה לתאם מועד שאנחנו רצינו, זה ראש ממשלה. קיבלנו מועד בלו"ז הצפוף בעבודה האינטנסיבית שלו. התגמשנו. גם השעות נקבעו על ידי הורוביץ ונתניהו, ארבע-חמש שעות. נוסח האזהרה שלו נקבע ע"י היועמ"ש".
על רפ"ק אבי רוטנברג, ונסיבות עזיבתו את היחידה: "כשהובא לידיעתי שיש לו קשר עם גברת ג'ודי מוזס סברתי שזה פסול, לא אתי, עדכנתי את המפקדים להמשיך את הבירור. עדכנו אותי שנערך בירור ואני צריך להעביר אותו, וכך נעשה. הייתה לו מעורבות בביבי טורס, וגם כשנתבקשנו להכין תוכנית חקירה הוא עבר על המסמכים".
2 צפייה בגלריה
 מילצ'ן ונתניהו. החקירה נעצרה
 מילצ'ן ונתניהו. החקירה נעצרה
מילצ'ן ונתניהו. החקירה נעצרה
(צילום: אלכס קולומויסקי, EPA)
בחקירה נגדית של עמית חדד, סנגורו של נתניהו, העד דחה את טענתו של חדד שהתקיים "מסע דיג" בחקירת נתניהו. "מה זה מסע דיג, שזרקתי חכה? כל חוק העונשין? לא נכון", אמר ברנור.
במהלך הדיון התעמת חדד עם העד לעיתים, וגם השופטת רבקה פרידמן-פלדמן נזפה בחדד: "תתקדם". חדד השיב לה: "אני לא רוצה להתקדם", ופרידמן-פלדמן נזפה: "בפעם הבאה שאומרים לאדוני לא לשאול שאלה, אדוני לא ישאל שאלה".
חדד טען כי היו נושאים שלא קיבלו כנדרש אישור יועמ"ש לחקור. כורש השיב: "אני קראתי. היו אישורים. לפני סיום תפקידו היועץ וינשטיין ביקש תוכנית בדיקה על ביביטורס, והוא סיים את תפקידו בלי להחליט. במאי הנושאים שעלו אצל מנדלבליט זה בעיקר היה נושאים של ביביטורס וחומר שעלה בידיעות מודיעיניות. תיק 2000 התחיל ביוני-יולי, לקראת חקירת הרו". חדד האשים: "מטעים את מנדלבליט שאומרים לו שויינשטיין אישר הרבה יותר ממה שאישר בפועל, וככה נולד התיק!". העד: "אני לא הטעיתי את היועץ. כשנכנסנו הייתה ישיבה עם מנדלבליט והוא היה מוכן. לבן כספית ניתן אישור מהיועץ למיטב זיכרוני, ראש אח"מ אישר. היועץ הכיר את הנושא טוב".
על תיק 2000: "כשנכנסתי לתפקיד נאמר לי שקיימות שתי הקלטות בעניין מאוד רגיש. היה מעגל סוד מאוד מצומצם. בחקירת התיק של הרו נתפס בה הנייד שלא הוחזר לו. בהמשך פנה הרו לשי ניצן ומסר באמצעות אדם שלישי שיש בנייד שלו שיחות. מתקבל אישור על צו הרחבה, אותרו השיחות הללו (בעותק במשטרה), שמענו ותמללנו. הרו ציפה שהמשטרה תסגור לו את התיק. בישיבות נאמר שם במפורש שהוא מסוג עדי המדינה שרוצים 'לאכול את העוגה' - לא רוצה להיות עד מדינה אבל רוצה הקלה משמעותית בתמורה".
חדד האשים לגבי החוקר רוטנברג: "חודשים יודע מומי משולם הקצין שלך על קשר עם ג'ודי מוזס ולא שואל אותו!". ברנור השיב: "ציפיתי שיהיה יותר מוקדם. הבנתי שהיה סיפור רכילות שהסתובב שמומי אימת. החמור היה שהיה קשר עם עדה שקרובה לעד בתיק (אחר), חשבתי שזה לא ראוי, פסול ולא אתי, ולכן האצתי את הבדיקה ותוך שבוע הוא לא היה. זה היה עלול להביא אותו למצב של ניגוד עניינים".