"אתה לא צריך להיות תלוי באבא": כשהיה בן 11, עוד לפני שאביו מונה לרמטכ"ל, השתתף גל איזנקוט בשעשועון בערוץ הילדים. אתמול (חמישי), 14 שנים אחר כך, הוא נפל בלחימה בעזה - כשאביו, חבר קבינט המלחמה, נכח באוגדה שבה לחם בנו ועקב אחרי הקרב.
"אתה לא צריך להיות תלוי באבא"
(באדיבות ערוץ הילדים )

2 צפייה בגלריה
גל איזנקוט בן ה-11
גל איזנקוט בן ה-11
גל איזנקוט בן ה-11
2 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל
חיבוק עם אבא הרמטכ"ל, לפני חמש שנים
באותו שעשועון, "מסע קיץ", יצאה קבוצת בנים ובנות למסע בן כמה ימים במקומות שונים בארץ כדי להתמודד באתגרים שונים. באחד הקטעים בתחילת התוכנית שבה השתתף, הציג את עצמו איזנקוט כך: "שלום, קוראים לי גל, אני בן 11 מהרצליה. התחביבים שלי הם להיפגש עם חברים, לנסוע על אופניים, ללכת לים, ללכת לצופים, אני הולך גם למכון כושר".
הוא אמר אז כי "אני מתאים ל'מסע קיץ' בגלל החוויה, בגלל האקסטרים, אני אוהב את זה. פעם חסכתי כסף לנעליים. לדעתי לחסוך זה ממש טוב בכללי, כי זה עוזר, אתה לא צריך תמיד להיות תלוי באבא ואמא שלך שיביאו לך כסף".
חבריו בשבט הצופים רשפים ספדו לו וכתבו כי "גל היה חבר של כולם בשבט, מהחניך הקטן עד הגדול. הוא אהב את הצופים אבל היה הישגי בכל תחום בחייו, ונתן מקום גם ללימודים ולהכנות לצבא. בתפקידו האחרון היה מרכז, שהנהיג אחריו את השכבה הבוגרת והחניכים, תמיד בחיוך ובצחוקים עם מוראל גבוה".
תא"ל הגרי סופד לגל איזנקוט
(צילום: דובר צה"ל )

הם אמרו כי לגל "היה חיוך כובש והוא הסתדר עם כולם. הוא היה ילד חכם מאוד וצנוע, עד שאביו מונה לרמטכ"ל רבים כלל לא ידעו שהוא בן של אלוף. הוא עשה הכול בכוחות עצמו. חונך מבית לערכים טובים של נתינה וחברות שאותם הביא גם לשבט. תמיד התבלט והוביל את כולם בחיוך. השקיע המון באימונים לשייטת. יהי זכרו ברוך".
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס במסיבת העיתונאים היומית לנפילתו של גל: "באחד מתפקידי הייתי עוזרו של גדי איזנקוט, וכאשר היה רמטכ"ל הכרתי את גל באופן אישי. גל היה מלח הארץ, הוא התגייס לשייטת 13 ומשם עבר למגלן. הוא התנדב למילואים, היה נחוש להילחם במחבלים במלחמה הזו".
גל שירת כחובש ולוחם חי"ר בגדוד 699, בחטיבת המילואים 551. בבוקר ביצע הכוח שבו היה גל סריקות בפאתי ג'באליה, באזור שייח זייד. הם זיהו פיר פתוח, התקרבו אליו ביחד עם כוח של יהל"ם - ואז אירע פיצוץ עז של מטען חבלה. גל איזנקוט נפצע קשה מאוד בפיצוץ ופונה לבית החולים אסותא באשדוד, שם נקבע מותו.
השר איזנקוט היה באותה עת בביקור בדרום בבסיס ה"קדמית" של אוגדה 162 בעוטף, שבמסגרתה פעלה החטיבה שבה שירת בנו. הוא עודכן על התקרית בעת שאירעה. בחלוף דקות, ראש מטה האוגדה, תא"ל במיל' משה מאיו, בישר לו שאחד הפצועים אנוש בתקרית הוא בנו. גל התגייס לשייטת 13 ועבר ליחידה המובחרת מגלן שם שירת כחובש קרבי. במילואים שירת כלוחם חי"ר. לאיזנקוט חמישה ילדים, גל היה בנו הצעיר.
הלווייתו של גל תתקיים היום בבית העלמין הצבאי ברחוב פינסקר בהרצליה.
פורסם לראשונה: 22:05, 07.12.23