תוקפים מהאוויר, גם בדרום הרצועה - אבל לפחות לפי דיווחים המשא ומתן לחידוש שחרור החטופים מרצועת עזה עדיין לא נפסק: בתקשורת העולמית, בין היתר ב-CNN, ב-BBC וב"ניו יורק טיימס", דיווחו מפי גורמים המעורים בנושא כי המשא ומתן עדיין נמשך, גם לאחר חידוש האש.
בשעתיים הראשונות שלאחר חידוש הלחימה תקף צה"ל בין היתר ב"עיר חמד" - פרויקט המגורים הקטארי בעיר עזה - וגם ברפיח ובחאן יונס שבדרום הרצועה. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, באותן שעתיים נהרגו 14 בני אדם ועשרות נפצעו. במקביל, נורו רקטות לאשקלון, שדרות ולעוטף.
שידור ישיר מגבול עזה



4 צפייה בגלריה
רצועת עזה
רצועת עזה
עשן מיתמר ברצועה
(צילום: John MACDOUGALL / AFP)
הפלסטינים אמרו כי צה"ל הטיל כרוזים באזור דרום הרצועה, וקרא בין היתר לתושבי שלושה כפרים ליד רפיח להתפנות מיידית ולפנות לאזורי המקלט ברפיח עצמה. "העיר חאן יונס היא אזור מלחמה מסוכן, ראו הוזהרתם", נכתב בכרוז. בתמונות נראו תושבים בעיירה בני סוהילה מתחילים להתפנות.
לצד זאת, בדובר צה"ל בערבית פרסמו מפה מפורטת של רצועת עזה - בחלוקה לאזורים קטנים מאוד - וקראו לתושבים "לשים לב למפה, לעקוב אחרי ההוראות של צה"ל דרך כלי התקשורת השונים ולציית להן. זו הדרך הבטוחה לשמור על ביטחונך, על חייך ועל חיי בני המשפחה שלך".
4 צפייה בגלריה
דובר צה"ל בערבית חילק את רצועת עזה לאיזורים
דובר צה"ל בערבית חילק את רצועת עזה לאיזורים
החלוקה לאזורים ברצועה
(צילום: דובר צה"ל)

4 צפייה בגלריה
פלסטינים עוזבים את רפיח לאור התקיפות
פלסטינים עוזבים את רפיח לאור התקיפות
מתפנים מאזור דרום הרצועה
(צילום: MAHMUD HAMS / AFP)
4 צפייה בגלריה
חאן יונס
חאן יונס
(צילום: MAHMUD HAMS / AFP)
בין היתר, צה״ל העביר מסרים וכרוזים לתושבי עזה בהוראה לפנות אזורים ספציפיים המהווים יעד לפעילות טרור, ומכווין אותם להתפנות בצירים רלוונטיים. במפה האינטראקטיבית שפורסמה מופיעים מספרי האזורים בצפון ובדרום הרצועה, בקריאה לתושבים לאתר את האזור הרלוונטי אליהם ולפעול - אם יתבקשו להתפנות ממנו.
המפה פורסמה באתר צה"ל בערבית ובסרטון מיוחד שפרסם דובר צה״ל בערבית ברשתות החברתיות. היא גם פורסמה בכרוזים שהפיץ צה"ל ברצועת עזה.
פורסם לראשונה: 09:46, 01.12.23