למרות דרישת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הממשלה לא דנה היום בהעברת מג"ב איו"ש למשטרה, כך שיוכפף אליו - ובמקום זאת בישר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בן גביר יעמוד בראש צוות חדש נגד ההסתה בטרור ברשתות. בפתח ישיבת הממשלה העדיף נתניהו לא להתייחס לסערת דברי שגריר ארצות הברית טום ניידס שאמר כי "ממשל ביידן ייעץ לשים ברקס" במהפכה המשפטית, ורק אמר כי "אני רוצה להרגיע את ידידינו: ישראל הייתה ותישאר דמוקרטיה חזקה ותוססת".
נתניהו, שהזכיר את תקיפת המכלית על ידי איראן, וכן תקיפה בבסיס אמריקני בסוריה, אמר: "אני מבקש להדגיש - איראן מנסה לפגוע בנו לא רק באופן פיזי. היא מנסה לפגוע גם במורל הלאומי שלנו. היא מנסה לערער את הלכידות שלנו כעם. שמעתי את דבריו של חיזבאללה, שלוחת איראן בלבנון. שמעתי את דבריו של נסראללה שדיבר על ההפגנות נגד הממשלה ואמר בסיפוק - 'מלחמת אזרחים בישראל מתקרבת'. ובכן, אני אומר לנסראללה: אל תבנה על מלחמת אחים. זה לא יקרה".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נתניהו בישיבת הממשלה
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
שני מובילי המהפכה המשפטית, זה לצד זה
(צילום: יואב דודקביץ')
"וזה לא יקרה משום שאנחנו באמת אחים. זה לא יקרה כי מה שנסראללה לא מבין שאנחנו חיים בדמוקרטיה. בדמוקרטיה יש חילוקי דעות, יש ויכוחים, יש לפעמים הסכמות, וכשצריך יש הכרעות. זה לא יקרה ולא תהיה מלחמת אחים כי אנחנו תמיד זוכרים שנלחמנו שכם-אל-שכם כדי להגן על מדינתנו ולבנות את ארצנו", הוסיף נתניהו.
"אז בהזדמנות זאת אני שמח לאכזב את אויבינו וגם להרגיע את ידידינו: ישראל הייתה ותישאר דמוקרטיה חזקה ותוססת, דמוקרטיה עצמאית", אמר כשהוא רומז לדברי ניידס. "אבל דווקא על רקע הציפיות של אויבינו, ציפיות החורבן ושפיכות הדמים שבהם, צריך להפסיק לדבר על דם ברחובות, צריך להוריד את גובה הלהבות, צריך להרגיע את הרוחות. זאת הקריאה הברורה שאני קורא מכאן, ואני מצפה מכל מנהיגי הציבור לומר דברים ברורים אלה. זה מה שהציבור הישראלי מצפה מאיתנו, וזה המסר הברור שאנחנו צריכים לשלוח לאויבינו".

צוות המשימה שבראשו יעמוד בן גביר

בנוגע למאבק בטרור, אמר נתניהו כי סיכם עם בן גביר על הקמת "צוות משימה מיוחד כדי להילחם נגד המסיתים למעשי רצח נגדנו. בראש הצוות יעמוד השר לביטחון לאומי. הוא יקבל תגבור של חוקרים, שוטרים ופרקליטים, וזאת בתיאום מלא עם משרד המשפטים, ובהשתתפות גורמים מהשב"כ, צה"ל ומטה הסייבר הלאומי".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בן גביר. קיבל תחליף
(צילום: יואב דודקביץ')
אותו "צוות על" לטיפול בהסתה לטרור ברשתות יכלול שלושה צוותי משנה שיפעלו על בסיס יומי ויתכנסו בראשות השר לביטחון לאומי על בסיס שבועי, על מנת לדווח על תמונת המצב וההמלצות.
הצוותים שיוקמו הם צוות אכיפה שיהיה אחראי על אישורים לפתיחה בחקירה והעמדה לדין בראשות ראש אח"מ וסגנו; צוות מודיעין שתפקידו לבחון אפשרויות, לטייב יכולות איסוף וניטור ברשתות החברתיות ולהצביע על מגמות, ולהציף אירועים קונקרטיים, בראשות ראש חטיבת המודיעין במשטרה; וצוות כלים משפטיים, שתפקידו לעסוק בבחינת המצב המשפטי הקיים והצפת תובנות והמלצות למתן כלים משפטיים שיאפשרו מענה אפקטיבי לאיומים ולאתגרים בהתמודדות עם ההסתות ברשת. בצוות יהיו חברים נציגי יועמ"ש לביטחון לאומי, יועמ"ש משטרה ומשרד המשפטים.
בהצעה הוזכר "רצף הפיגועים הרצחני, שאירעו לאחרונה על ידי צעירים מאוד, חלקם בני 14-13 אשר להערכת גופי המודיעין פעלו מתוך חיקוי והשראה, בהשפעת תכנים מסיתים ברשתות החברתיות".
בתוך כך, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת הממשלה כי אינו מחויב לתוכנית החומש למגזר הערבי של יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שעליה הוחלט בתקופת הממשלה הקודמת. בנוסף, במהלך הדיון התקיים עימות חריף בין שר התיירות חיים כץ ובין סמוטריץ' סביב הקיצוץ המהותי בתקציב משרד התיירות. כץ אמר כי אגף התקציבים טוען שלמשרדי הליכוד לא נשאר כסף בגלל ההסכמים הקואליציוניים. סמוטריץ' הכחיש: "אף אחד באגף תקציבים לא אמר דבר כזה". כץ, מצידו, ציין: "לא היית שם, זה נאמר". סמוטריץ' השיב: "אני לא מוכן לשיח הזה". בתגובה, הטיח כץ: "אז תתפטר". בשלב זה התערב נתניהו בשיח: "נקיים על זה דיון בנפרד, לא יכול להיות שיש הצעה לקיצוץ של 50% במשרד".