1 צפייה בגלריה
זאב דגני
זאב דגני
"נגביר את התרומה לקהילה". זאב דגני
(צילום: יאיר שגיא)
מנהל גימנסיה הרצליה בתל אביב, זאב דגני, יוזם הקמת "מסלול הסדר" חילוני מקביל למסלול הקיים לחיילים דתיים. דגני אמר כי אם רשויות המדינה יסרבו לאשר מסלול כזה, בכוונתו להיאבק, כולל עתירה לבג"ץ מטעמים של שוויוניות ומניעת אפליה.
במכתב ששיגר אמש להורי תלמידי כיתות י"א, תחת הכותרת "זה הזמן להשוות את זכויות היתר", הזמין אותם דגני לערב חשיפה של רעיון הקמת "ישיבת הסדר" בגימנסיה. "בכוונתנו להקים מסגרת עבור תלמידינו, הנוער הליברלי חילוני חופשי", כתב דגני במכתב, "ישיבת ההסדר שבה ילמדו תהיה בת חמש שנים שמתוכן משרתים החיילים המתגייסים בשירות פעיל בצה"ל שנה וחמישה חודשים".
דגני ציין כי מסלול דומה קיים בזרם החינוך הממלכתי-דתי ו"אנו מבקשים ליצור שוויון בין הזרמים". לדבריו, המסגרת החינוכית תכלול לימודי תרבות, פילוסופיה, מדע, היכרות עמוקה עם העולם ועוד תחומי דעת. בכוונתו ליצור שיתופי פעולה עם מוסדות להשכלה גבוהה על מנת ששנות הלימוד בהסדר ייחשבו לתואר אקדמי.
"אנחנו הולכים על זה בכל הכוח בכל הקשור להשוואה לחובשי כיפות הנהנים ממסלול צבאי מקוצר זה עשרות שנים", אמר דגני, "נקים מסלול דומה לקידום היכולות האישיות של הבוגרים, ואצלנו נגביר את התרומה לקהילה. נילחם על הזכות לממש את הרעיון שלקחנו מאוכלוסיות חובשות כיפה. לא מדובר בגימיק".