אזוק ברגלו, למרות שרגלו השנייה נכרתה: עצור בשנות ה-30 לחייו, תושב השטחים, אזוק ברגלו למיטתו בבית החולים שערי צדק בירושלים, למרות שכרתו את אחת מרגליו.
רגלו נכרתה לאחר שנפצע בתאונה בעת שלפי המשטרה נמלט מרכב גנוב, וגרם לתאונה קטלנית שבה נהרג אזרח. הוא שוהה כבר שבועיים וחצי בבית החולים, לצד שני שוטרים, שמסרבים להסיר מרגלו הבריאה את האזיקים.
2 צפייה בגלריה
עציר פלילי אזוק למיטה בבית החולים למרות מצבו הקשה
עציר פלילי אזוק למיטה בבית החולים למרות מצבו הקשה
תיעוד מבית החולים
קרוב משפחתו של העצור אמר כי "לא יכול להיות שמשאירים אותו אזוק כשהוא עם רגל אחת. התנהגות המשטרה היא בושה. הוא אפילו לא יכול ללכת במצב הזה. אנו דורשים להסיר את האזיק מיד, זו התנהגות חמורה ביותר". קרוב המשפחה הוסיף כי "רופאי שערי צדק והקב"ט דרשו כמה פעמים בעל פה ובכתב לשחרר אותו, אבל אין עם מי לדבר". בעקבות המקרה, תגיש הקליניקה לזכויות החולה במכללה למנהל עתירה לבית המשפט.
דן טרנר, סמנכ"ל בית החולים שערי צדק, מסר: "שערי צדק פועל מזה מספר שנים יחד עם גופי הביטחון לשינוי במציאות של איזוק אסירים לא סלקטיבי במהלך אשפוזם. במעקב שלנו, בשיתוף עם בתי חולים אחרים ולשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית, עולה כי יותר מ-90% מהעצירים והאסירים שוהים בבתי החולים אזוקים למיטתם - לרוב ביד ורגל בהצלבה, כך שיכולתם לנוע מוגבלת מאוד במשך ימי אשפוזם. זאת בניגוד לחוק והנהלים שקובעים שחייבת הערכת מסוכנות פרטנית, שקובעת אם קיים היתר לאזוק את האסיר במהלך הטיפול".
2 צפייה בגלריה
פרופ דן טרנר
פרופ דן טרנר
סמנכ"ל בית החולים: "ביקשנו לשחרר את האיזוק הפוגע במטופל"
לדברי טרנר, "במקרה זה, לאור חומרת הפציעה וחוסר היכולת ללכת בעקבות כריתת הרגל, ולאור שמירה קבועה של שני שוטרים, פנינו למשטרה בבקשה לשחררו מהאיזוק הפוגע במטופל. לצערנו פנייתנו לא נענתה".
בבית החולים ציינו כי "אנו תומכים במשטרה ובשוטרים שעושים ימים ולילות בשמירה על הציבור והצוות הרפואי. ברם, איזוק לא סלקטיבי כפי שקיים בבתי חולים בישראל מנוגד לחוק ופוגע בטיפול ובזכויות המטופלים ויש לפעול יחד כדי לשנות מציאות קשה זו".
המשטרה מסרה: "החשוד נעצר לאחר שעל פי החשד גנב רכב ובעת בריחתו מכוחות המשטרה ביצע תאונת דרכים שבה קיפח את חייו של אזרח תמים. החשוד, שנפצע אף הוא כתוצאה מהתאונה, מאושפז בבית החולים תחת אבטחת המשטרה עד אשר יוכל לעמוד לדין".