ארצות הברית החזירה היום (ה') את עשרות אלפי פגזי הארטילריה שהוציאה מישראל לטובת המלחמה באוקראינה. ל-ynet נודע כי אונייה אמריקאית השלימה היום את פריקת עשרות אלפי פגזי 155 מ״מ והם מיועדים ללחימה בעזה וגם בלבנון שם משתמש חיל התותחנים בירי לעבר מקורות שיגור, בעיקר לאחר תקיפות טילי הנ"ט.
עם קבלת הפגזים היום, משרד הביטחון וצה"ל השלימו את קליטתה בישראל ופריקתה של אוניית מטען ועליה כ-2,500 טונות של ציוד צבאי עבור צה"ל, בכ-170 מכולות. הציוד הועמס על מאות משאיות והועבר ליחידות הלוחמות.
1 צפייה בגלריה
 חיילים ישראלים יורים
 חיילים ישראלים יורים
ירי פגזי 155 מ"מ מתותח
(צילום: AFP)
בתחילת השנה הוציא הצבא האמריקני את אמצעי הלחימה שאוחסנו בישראל, חלק ממאגר עצום של נשק ותחמושת, שארה"ב אפשרה לצה"ל גישה אליו במצבי חירום. הפגזים נשלחו לאוקראינה כדי לעזור לה להתמודד עם המחסור בתחמושת מסוג זה. ישראל סירבה באופן עקבי מתחילת המלחמה לספק נשק לאוקראינה מחשש לפגיעה ביחסיה עם רוסיה, כמו גם במאזן הכוחות בסוריה ובמאבק נגד ההתבססות האיראנית שם.
החזרת הפגזים היא חלק מהתמיכה האמריקנית בישראל ומהלך ההרתעה חסר התקדים. בתחילת השבוע פורסם כי ארה"ב שלחה צוללת גרעינית למזרח התיכון, מסר שהופנה בבירור כלפי יריבים אזוריים, חלק מניסיון של ממשל ביידן מנסה למנוע עימות רחב יותר כתוצאה ממלחמת ישראל-חמאס. בחודש שעבר הגיעו לאזור שתי נושאות מטוסים.
האונייה עם הפגזים שעגנה בנמל אשדוד הובאה לישראל במבצע משותף ליחידה הממונה על השינוע הבינלאומי במנהל הרכש (מנה״ר) במשרד הביטחון, אגף התכנון ובניין הכוח, יחידת התובלה וההיסעים באגף אמו"ן, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה וזרוע הים. במהלך הפלגתה לוותה האונייה על ידי ספינת מלחמה של זרוע הים.
עד כה הגיעו לישראל 123 מטוסי מטען ו-7 אוניות עם מעל 7,000 טונות של חימושים וציוד צבאי, להבטחת אורך נשימה מבצעי למימוש יעדי צה״ל.
שיתוף הפעולה בין צה"ל לצבא האמריקני הוא יוצא דופן במלחמה, והצדדים חולקים מודיעין אינטימי ופעילות מבצעית משותפת בתחום ההגנה האווירית ובכלל בחילות האוויר.