המסר של האוגדונר ללוחמיו, בזמן שהפעולה הקרקעית בעזה הולכת ומעמיקה: תא"ל דדו בר כליפא, מפקד אוגדה 36 (עוצבת געש) פרסם בכתב ידו איגרת ללוחמים שבה כתב כי "האויב שביקש לעצמו גיהינום, יקבל גיהינום. לכו בכוחכם והושעתם את ישראל".

"חרבות ברזל - חמישים שנה ועוד יום", כתב תא"ל בר כליפא בכותרת האיגרת, כשהוא מתייחס לכך שהמלחמה החלה 50 שנה אחרי מלחמת יום הכיפורים. "בשבעה באוקטובר, חמישים שנה ויום מההפתעה הגדולה, הופתענו שנית ביום שמחת תורה, נכפתה עלינו מלחמה. אלפי רוצחים שפלים טבחו ללא רחם בנערנו, נשינו, זקנינו וטפנו. אנסו, בזזו, שרפו וחיללו כל חלקה טובה ביישובינו ובערינו. טבעו הברברי והרצחני של האויב נגלה לעיני כולם בארץ ובעולם סופית, נחשף פרצופם".
הוא כתב כי "מי שטעם בשבת טעמו של קרב עם מחבלים ארורים בגן ילדים, מי שראה גבורתם של לוחמים ואזרחים ביום שבו כולנו היינו רובאים - הוא לא ישכח לעולם את ההולכים, הוא יזכור בכל שעה במלחמה בשם מה ולשם מה אנחנו נלחמים".
3 צפייה בגלריה
תא"ל דדו בר כליפא
תא"ל דדו בר כליפא
תא"ל דדו בר כליפא
(צילום: דו"צ)
3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ליד חוף הים בשטח רצועת עזה
כוחות צה"ל ליד חוף הים בשטח רצועת עזה
כוחות צה"ל ליד חוף הים
אנשיי היקרים, מה שהיה לא יהיה יותר!, כתב ללוחמיו מפקד עוצבת געש. "נצא למלחמה לקראתו, נכתוש כל חלקה ארורה ממנה הוא יצא, נשמיד אותו ואת זכרו, נרדוף אותו בבתים ברחובות ובמחילות ולא נשוב עד כלותו, ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו. האויב שביקש לעצמו גיהינום, יקבל גיהינום!".
הוא הבהיר ללוחמיו באוגדה 36: "אני סומך עליכם, מאמין בעוז רוחכם ובטוח בצדקת הדרך וביכולתכם. לכו בכוחכם זה והושעתם את ישראל. ה' עוז לעמו ייתן, וישמור צאתכם ובואכם מעתה ועד עולם. זו המלחמה שלנו, היום תורנו. הננו!".