2 צפייה בגלריה
מחבל בן 14 בבית המשפט, ארכיון
מחבל בן 14 בבית המשפט, ארכיון
מחבל בן 14 בבית המשפט, ארכיון
(צילום: גיל יוחנן)
ועדת השרים לענייני חקיקה, בראשות שר המשפטים יריב לוין, אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ יצחק קרויזר, המאפשרת לאסור נערים וילדים מתחת לגיל 14 החשודים בעבירות רצח או הריגה כחלק ממעשה טרור. ההצעה צפויה להיות מובאת להצבעה במליאת הכנסת בקריאה טרומית ביום רביעי, ולאחר מכן היא תועבר לוועדת הפנים של הכנסת להמשך דיונים לקראת הצבעה בקריאה ראשונה ולאחר מכן בקריאה שנייה ושלישית.
הצעתו של ח"כ קרויזר נתמכת על ידי חברי כנסת מהימין, ומהווה תיקון לחוק הנוער הקובע הסדרים שונים בכל הקשור למעצר קטינים מתוך תפיסה המבקשת להגן על זכויותיו של הילד או הנער בהתאם לחוק יסוד: כבוד האדם. לדבריו, ההצעה משקפת את "החומרה שאנו מייחסים לטרור ולמעשי הטרור הגורמים לנפגעים בנפש וברכוש. העובדה כי מעשי טרור אלה מתבצעים גם על ידי קטינים, מחייבת התייחסות מחמירה גם לקטינים שהורשעו בעבירות, קל וחומר בעבירות חמורות".
2 צפייה בגלריה
יצחק קרויזר בוועדת החוץ והביטחון
יצחק קרויזר בוועדת החוץ והביטחון
הצעתו נתמכת על ידי חברי כנסת מהימין. ח"כ קרויזר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
היא מבקשת לקבוע כי "בכל הנוגע לקטין שנחשד בעבירת המתה או ניסיון המתה, והמעשה הוא מעשה טרור או בוצע במסגרת פעילותו של ארגון טרור ולשם קידום מטרות אותו ארגון, הוראות חוק המעצרים יחולו ללא שינויים". בדברי ההסבר להצעה נכתב: "זאת מתוך תפיסה כי כשמדובר בעבירות החמורות ביותר בספר החוקים ובנסיבות של טרור, אין מקום להבחנה בין בגיר לבין קטין".