סערה פרצה היום (חמישי) בבית חנינא שבצפון ירושלים, אחרי שתלמידת כיתה ו' בבית הספר מנזר רוזרי החזיקה דגל ישראל כחלק מהצגת סיום שנת הלימודים. ההורים מחו נגד החזקת הדגל והובילו לעצירת ההצגה, חרף תחינות אנשי הצוות והניסיון להרגיע את הרוחות. בשלב מסוים נקראה גם המשטרה למקום בעקבות המהומה, ושוטרים נשארו בבית הספר כדי למנוע עוד הפרות סדר.
2 צפייה בגלריה
המשטרה מפנה את ההורים שהתנגדו להצגת דגל ישראל בטקס בבית חנינא
המשטרה מפנה את ההורים שהתנגדו להצגת דגל ישראל בטקס בבית חנינא
שוטרים בבית הספר אחרי המהומה
בבית הספר הסבירו כי "התלמידות במסיבת הסיום הציגו בעיות ומצוקות של 136 מדינות ברחבי העולם, דרך ריקוד בלט ועל רקע השיר the war is over now שמילותיו מציגות את הקונפליקט בין מלחמה לשלום, ובין טוב לרוע. לכן, הבנות הציגו דגלים של מדינות שיש ביניהן מחלוקות כמו רוסיה אוקראינה, ארה"ב וצפון קוריאה, פלסטין וישראל. הריקוד מסתיים בהורדת כל הדגלים והעלאת דגל פלסטין". עם זאת, ההורים זעמו שבכלל השתמשו בדגל בהצגה, וטענו כי מעולם לא נכנס לבית ספר ערבי בירושלים דגל ישראל.
איגוד הורי תלמידי בתי הספר הערביים בירושלים מסר בהודעה להורי התלמידות בבית הספר כי הוא מגנה את ההצגה, והוסיף כי "זו התנהגות חסרת אחריות, שמבטא חוסר שייכות למולדת, ואנו דורשים מבית הספר להתנצל לאלתר בפני הירושלמים והפלסטינים. כמו כן, אנו קוראים לבעלי הסמכויות בירושלים למלא את חובתם ולגנות פעולה זו, שעליה החליטה הנהלת בית הספר. אנו מצדיעים להורים שנכחו בטקס על עמידתם הגאה בכך שדחו את מה שקרה, ודרשו להוריד מיד את דגל הכיבוש מהטקס וקיבלו את מה שביקשו".
האיגוד קרא למועצה האחראית על תפעול בית הספר לפטר את האב איברהים פלתס, מנהל בתי הספר של משמורת ארץ הקודש של המסדר הפרנציסקני. בנוסף, קראו לפטר את מנהלת בית הספר שלטענתם אפשרה את הצגת הדגל.