2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה התעללות בקשישים
אילוסטרציה התעללות בקשישים
הנאשם לאימו: "אוי ואבוי אם תצאי מחדר השינה שלך ללא רשות, תצטערי על זה מאוד". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
תושבת הצפון, כבת 70, עברה מסכת התעללות מצד בנה, תושב המרכז בשנות ה-40 לחייו, שבמשך מספר ימים השליט אווירת טרור בבית, כלא אותה בחדרה, השחית את רכושה ואיים עליה במעשי אלימות נוספים. כך עולה מכתב אישום שהוגש בסוף השבוע על ידי לשכת התביעות של המחוז הצפוני במשטרה. הבן נעצר לאחר שאימו הזעיקה לבסוף את המשטרה, ובמהלך החקירה קשר את עצמו לעבירות שבהן הוא נאשם.
מכתב האישום עולה כי ב-1 באפריל התפתח בין הבן לאימו ויכוח, שבמהלכו הוא הצמיד סכין לצווארה, איים שיחתוך את עצמו, ולאחר מכן כלא אותה בחדר תחת איומים: "את נכנסת מיד לחדר ונשארת שם עד שתקבלי אישור לצאת. אני אפתח את בלוני הגז ואשרוף את האוטו שלך ואת הבית". בשל החשש, האם הסתגרה בחדרה למשך יממה ללא מזון, ונאלצה לעשות את צרכיה בקופסת פלסטיק שהבן השליך לתוך החדר בתגובה לבקשתה לצאת לשירותים.
2 צפייה בגלריה
הקופסה בה האם נאלצה לעשות את צרכיה
הקופסה בה האם נאלצה לעשות את צרכיה
הקופסה שבה האם נאלצה לעשות את צרכיה
(צילום: דוברות המחוז הצפוני)
מקרה אלימות נוסף התרחש שלושה ימים לאחר מכן, כאשר האם שהתה במטבח שבבית. בכתב האישום נטען כי הבן השליך לתוך כיור המטבח כלי שהכיל מים רותחים, וכלא את אימו בחדרה תחת איומים פעם נוספת: "אני סופר עד שלוש ולא רוצה לראות אותך כאן. אוי ואבוי אם תצאי מחדר השינה שלך ללא רשות". האם הסתגרה בחדרה, אך לאחר זמן מה הנאשם פתח את דלת החדר והשליך פעם נוספת קופסת פלסטיק לעבר אימו, ואיים כי "אם תצאי מהחדר את תצטערי על זה מאוד, יש לך הרבה הפתעות ליד הדלת". האם לא יצאה מחדרה עד לבוקר יום המחר בעקבות חששה מבנה.
עוד נטען כי בהזדמנות נוספת הנאשם נהג באלימות והשחית את רכושה של אימו: האם חזרה ממקום עבודתה, והבן לקח את מפתחות הרכב שלה במטרה לשבת ברכב וליהנות מהמזגן, אך שבר את פתחי האוורור כשהמזגן לא פעל לשביעות רצונו, ולאחר מכן שב לבית, השליך חפצים ושבר מתלה כביסה.
רפ"ק נעמה סולומוןרפ"ק נעמה סולומוןצילום: דוברות המחוז הצפוני
"הבן עשה לאימו טרור, כלא אותה למשך לילה שלם פעמיים ואיים עליה שיפגע בה. מדובר בסיפור עצוב על אם אומללה שנפלה קורבן לטרור אכזרי מצד בנה", סיכמה רפ"ק נעמה סולומון שפיקדה על החקירה. כתב האישום, שהוגש על ידי פקד מיכאל ברגר, תובע בכיר בלשכת התביעות של המחוז הצפוני, מייחס לבן שני מקרים של כליאת שווא, שני מקרי איומים, חבלה במזיד לרכב והיזק לרכוש במזיד. המשפט יתנהל בבית משפט השלום בנצרת.