3 צפייה בגלריה
הגן בבאר שבע
הגן בבאר שבע
המעון בבאר שבע
בית משפט השלום בבאר שבע הורה הבוקר (יום רביעי) לשחרר את מנהלת הגן והסייעת מהמעון שפעל ללא רישיון, ובו מת אתמול פעוט בן שנה וחצי. השתיים, ששמן נאסרם לפרסום, ישוחררו בשעה 17:00.
לפי הדיווח של הגן אתמול, הפעוט נפל ונחבל במהלך משחק מגובה של כחצי מטר או פחות. עדיין לא ברור כיצד נהרג וכמה זמן עבר עד שהתגלה בתוך המתקן על הרצפה בידי הסייעת. בבירור עם משרד החינוך עלה כי מדובר במעון יום שאין לו רישיון מטעם המשרד, ולכן הוא לא מצוי תחת פיקוח. בעלי המעון הגישו בקשה לקבלת רישוי, אך האישור עדיין לא ניתן, מאחר שהם נדרשו להשלים מסמכים חשובים נוספים.
השופט, רפאל ימיני, אמר כי לא נמצאו סימני חבלה על הפעוט, וכי אין חשד להתעללות. לדבריו, לכל היותר היה "מעשה רשלנות", ולא מדובר במעשה מכוון.

3 צפייה בגלריה
הגן בבאר שבע
הגן בבאר שבע
המעון בבאר שבע
(צילום: חיים הורנשטיין)
נציג המשטרה, עו"ד רס"ב מיכאל עקנין ביקש בדיון להאריך את מעצרן של הסייעת והמנהלת. לדבריו, "הסייעת טוענת שהיא כל הזמן ראתה לצדדים, והיא ראתה את הפעוט ופתאום לאחר מספר דקות היא קמה לכיוון הג'ימבורי, וכאשר הגיעה למתקן עצמו היא ראתה כי נעליו של הפעוט מבצבצות וראשו נעלם. היא אומרת שהשגיחה במקום, כולל הג'ימבורי".
עוד ציין כי "צריך לזכור שמדובר בפעוט בן שנה וחצי שזה עתה התחיל ללכת. פעוטות בגילאים האלו שמתחילים ללכת, הרי אין להם איזושהי יציבות. לכן יכול להיות שהוא מעד ולא הייתה לו את האפשרות הפיזית להוציא את עצמו מהתסבוכת הזאת. לכן כאשר הסייעת ראתה את זה היא ראתה את הנעליים מבצבצות. היא הוציאה אותו. עובדתית, פניו היו כחולות".
הסנגורים של החשודות טענו בדיון כי אין סיבה שיישארו במעצר. לדברי עו"ד עידו פורת, סנגורה של הסייעת, "לשמחתי, בית המשפט קיבל את טענתי שאין שום עילת מעצר בתיק, ושכל הבקשה להארכת המעצר הייתה מיותרת".
מלבד מנהלת הגן והסייעת שנעצרו בסופו של דבר, עוכבו לחקירה שלוש סייעות נוספות - שבסופו של דבר שוחררו. הגן נסגר אתמול. הורים לילדים בגן אמרו אתמול ל-ynet: "אנחנו ברכב הרים מטורפת. זה עצוב וקשה לכולם". שירן חדד, אם לאחד הפעוטות בגן סיפרה: "הצוות פה הוא צוות טוב, תנחומיי להורים. אני אכבד את ההורים כרגע, עצוב וקשה לכולם. זה מלחיץ, כרגע מי שחשוב אלה ההורים של הילד. בזה צריך להתמקד, כולנו איתם".