1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
(צילום: shutterstock)
מבוכה בקיבוץ בצפון: קיבוצניק בן 35 גייס שותף לפשע ו"השלים הכנסה" באמצעות פריצה לרכבים של חבריו לקיבוץ, וגניבת כרטיסי אשראי ומזומן שבעליהם השאירו בתוכם - כאשר לאחר מכן השניים השתמשו בשלל כדי לצאת לחגיגת קניות ברחבי הארץ. כך עולה מכתב אישום שהוגש נגד שני הפורצים לבית משפט השלום בנצרת.
חוקרת במחוז צפון של המשטרה, רס"מ אור גילעד, סיפרה כי החקירה נפתחה לאחר שהתקבלו שש תלונות שהעידו על גל פריצות לרכבים, שהתרחשו בשעות הלילה המאוחרות. בניסיון להתחקות אחר הגנבים, המשטרה יצרה קשר עם חברות האשראי במטרה לאסוף מידע על שימוש בכרטיסי האשראי הגנובים. "הנתונים התחילו להגיע, ופתאום מצאתי את עצמי נוסעת מרחקים עצומים, ממושב שדמות דבורה שבגליל ועד לבאר שבע, בעקבות השימושים שנעשו בכרטיסים", סיפרה רס"מ גילעד.
החוקרת אספה תיעודים של מצלמות אבטחה מכל המקומות שאליהם הגיעה במהלך החיפוש, בהם תחנות דלק ברחבי הגליל, נתניה ובת ים, וכן חנויות ומסעדות שונות בראשון לציון ובראש העין. כך, בעבודת נמלים רס"מ גילעד הצליחה לזהות רכב מסוג יונדאי ששימש את הפורצים, ואיתרה באמצעותו את שותפו לפשע של בן הקיבוץ. בדיעבד הסתבר כי אותו חשוד, תושב בת ים, נעצר בעיר יום לאחר אחת הפריצות כשבחזקתו סמים וסכין, ויחד איתו נמצא אדם נוסף - הקיבוצניק מהצפון.
רס"מ אור גילעדרס"מ אור גילעדצילום: דוברות המשטרה
בחיפוש בבתיהם של השניים נמצאו כרטיסי האשראי הגנובים, וכן רכוש שנרכש באמצעותם, לצד פריטים גנובים נוספים. רס"מ גילעד העידה כי החקירה העלתה שתושבי הקיבוץ נהגו להשאיר ברכביהם מזומן, כרטיסי אשראי, וציוד אישי ולא לנעול אותם, שכן הם היו בטוחים שאין סכנת פריצות או גניבה בביתם. "אני קוראת לכל האזרחים, ובמיוחד לקיבוצניקים ולמושבניקים, להקפיד על נעילת הרכבים ולא לסמוך רק על תחושת ביטחון שעשויה להיות מטעה ומדומה, כמו במקרה הזה", סיכמה.
עו"ד יחיא דהאמשהעו"ד יחיא דהאמשהצילום: פיאד ספורי
בא כוחו של תושב הקיבוץ, עורך הדין יוסי אמר מהסניגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "מדובר בקיבוצניק ממשפחה טובה ונורמטיבית. הוא כופר בכתב האישום. נלמד את חומר הראיות ונגיב בבית המשפט".
עורך הדין יחיא דהאמשה מהסניגוריה הציבורית, שמייצג את הנאשם מבת ים אמר כי מרשו הוא "צעיר נורמטיבי לחלוטין. הוא מכחיש את המיוחס לו".