2 צפייה בגלריה
יצאנו לבדוק האם שומרים על ההנחיות ברכבת חיפה
יצאנו לבדוק האם שומרים על ההנחיות ברכבת חיפה
בקרוב: נסיעה בתחבורה ציבורית ללא חובת מסכה
(צילום: עידו ארז)
הסממן הבולט ביותר של המגפה בדרך להיעלם מהמרחב הציבורי: ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו על ביטול חובת עטיית המסכות בחללים סגורים החל ממוצאי שבת.
זוהי הפעם השנייה שמתקבלת ההחלטה שלא לחייב לעטות מסכות בחללים סגורים בשל הירידה בתחלואת הקורונה. ההוראה תיכנס לתוקף ביום שבת בשעה 20:00 בכפוף לאישור ועדת הבריאות, אך יהיו מרחבים שבהם חובת המסכות תישאר בשל פוטנציאל הדבקה גבוה. לפי לשכת רה"מ, מדובר בבתי חולים, בתי אבות, מטוסים, ואזרחים שנמצאים בדרכם לבידוד.

"עברנו עוד גל קורונה", אמר בנט לאחר ההחלטה. "הפעם הקורונה הגיעה גם אליי, כמו לרבים. אבל גם הפעם: לא סגרנו את המדינה, לא עצרנו את החיים, לא היו פיטורים המוניים. חיים לצד המגפה. עברנו את פרעה, וגם את האומיקרון והשנה - מימונה בלי מסכות".
יו"ר ועדת החוקה גלעד קריב (העבודה) בירך על ההחלטה ואמר כי מדובר ב"צעד חשוב בדרך לחזרה לשגרה", שמתבקש לאור נתוני התחלואה. "החלטה זו מהווה המשך למדיניות השקולה והאחראית שאפיינה את הטיפול במשבר הקורונה בחודשים האחרונים, במסגרת החוק החדש שהוכן בוועדת החוקה. אני קורא לממשלה לבחון בעת הזו גם את מדיניות הבדיקות לפני טיסה והתאמת המדיניות הישראלית למקובל ברוב מדינות המערב".
2 צפייה בגלריה
אוהל בדיקות הקורונה החדש בנתב"ג
אוהל בדיקות הקורונה החדש בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג
(צילום: אבי חי)
שתי המגבלות האחרונות שעוד מושתות על הציבור הן חובת הבידוד למאומתים במשך 7-5 ימים למחוסנים או 10 ימים ללא מחוסנים, וחובת בדיקות בנתב"ג ובמעברי הגבול לכל נוסע נכנס. כפי שפורסם הבוקר ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", בכירים במערכת הבריאות קראו למשרד וראשיו לבטל את חובת הבדיקות בנתב"ג, בין היתר בשל שיעור זניח של חיוביים שמתגלים בבדיקות, כמו גם בשל העלות הגבוהה שלהן, שעשויה להגיע למאות שקלים למשפחה.
עם זאת, יש גם קולות אחרים במערכת הבריאות, המצדדים דווקא בהמשך הבדיקות בנתב"ג, וזאת כדי לאתר באופן מיידי וריאנטים חדשים שעלולים להתפתח בעולם ולהגיע לארץ. בתשובה לשאלת ynet ו-"ידיעות אחרונות" נמסר אתמול ממשרד הבריאות כי טרם נקבע דיון בנושא זה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בשבועות האחרונים נרשמה ירידה חדה בכמות הנוסעים שנמצאו חיוביים לאחר הגעתם לישראל: רק 1.4% מהתושבים שחזרו בעשרת הימים שקדמו ליום שני האחרון נמצאו חיוביים לנגיף, נתון שעמד בעבר על כ-10%.