רגע לפני שהתחילה העצרת השבועית בכיכר החטופים בתל אביב הערב (שבת), חמשת בני משפחת הר, מרמן וליימברג ששוחררו משבי חמאס, ובהם לואיס ופרננדו שחולצו השבוע במבצע נועז על ידי לוחמי הימ"מ מרפיח, יצאו במסר מיוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי קבינט המלחמה: "לא ניתן להחזיר את כל 134 החטופים באמצעות פעולות הרואיות".
1 צפייה בגלריה
משפחות ליימברג, הר ומרמן
משפחות ליימברג, הר ומרמן
משפחת מרמן-הר-ליימברג המאושרת שוב יחד, ומעבירה מסר לנתניהו. "שלח נציגים לקהיר"
הם ביקשו מנתניהו, שהתעקש גם במסיבת העיתונאים שלו הערב כי תמצית המאבק לשחרור חטופים הוא "לחץ צבאי תקיף ומו"מ תקיף", שישלח משלחת ישראלית לשיחות המתנהלות בקהיר: "אנחנו מבקשים מקבינט המלחמה ומראש הממשלה - שלחו עוד היום נציגות ישראלית לחדר המשא ומתן בקהיר. רק באמצעות עסקה ניתן להחזיר את כולם!".
ב-7 באוקטובר נחטפו חמישה בני המשפחה מהממ"ד הביתי בניר יצחק: גבריאלה ליימברג ובתה מיאה שבו לישראל מהשבי בעסקת החטופים, יחד עם קלרה מרמן. השבוע שבו לישראל גם אחיה של קלרה, פרנדדו מרמן, ובן זוגה לואיס הר.
עוד באותו בוקר של החילוץ העבירה המשפחה מסר ברור: "חשוב לנו לומר - שניים זה לא ניצחון, זה פלוס ענק בדרך של כולנו להחזיר את כולם כמה שיותר מהר".
במסיבת העיתונאים שקיים הערב כאמור נתניהו התעקש כי אי-שליחת הנציגים לקהיר היא ההחלטה הנכונה. "תמצית המאבק שלנו לשחרור החטופים הוא מו"מ ולחץ צבאי תקיף. עד לרגע זה הדרישות של החמאס הן הזויות ומשמעותן אחת - תבוסה לישראל. ברור שלא נסכים להן. אבל כשהחמאס יירד מהתשובות ההזויות האלה נוכל להתקדם", אמר.
הוא התייחס לכך שלא שיתף את חברי קבינט המלחמה יואב גלנט, גדי איזנקוט ובני גנץ בהחלטה לגבי השיחות בקהיר, ואמר כי "הייתה החלטה שקיבלנו אחרי כברת דרך במו"מ ולא קיבלנו שום דבר, אלא דרישות הזויות מחמאס על הר הבית, דרישות להקפיא את המלחמה ולשחרר אלפי מרצחים. אני מנהל מו"מ לא מתן ומתן כי במתן ומתן לא מקבלים כלום".