לפי הערכות בצה"ל, חמאס איבד שליטה בצפון הרצועה - מה שהוביל אותו להאשים את ישראל בהפרה של ההסכם מבחינת מספר משאיות הסיוע שנכנסו לצפון. יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה היום (ראשון) כי 200 משאיות נוספות עם סיוע הומניטרי נכנסות דרך מעבר רפיח לרצועת עזה, לטובת ארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים בה, לאחר בידוק ביטחוני במעבר ניצנה.
"המשאיות נכנסות באישור הדרג המדיני, במסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים שסוכמו עם ארצות הברית בתיווך קטאר ומצרים", נמסר בהודעה.

הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
לדברי המתפ"ש, במסגרת הסיוע, מועברות עשרות משאיות סיוע בהובלת האו"ם, יחד עם שישה אמבולנסים, למרחב צפון הרצועה בכלל ולמחסות שטרם התפנו. משאיות הסיוע מכילות מזון, מים, ציוד למחסות ואספקה רפואית בלבד.
בתוך כך, תושבים רבים החלו לחזור מדרום רצועת עזה לאזור הצפון, על מנת לבדוק את בתיהם ואף לנסות לכפות על ישראל מציאות חדשה בצל ההפוגה - ולהישאר שם. על אף ששכונות רבות נהרסו במהלך הלחימה, וצה"ל הבהיר לתושבי עזה להימנע מלשוב לצפון הרצועה - ארגון הטרור חמאס קרא לתושבים לשוב לאזור.
בתיעוד מהרצועה ניתן לראות עשרות תושבים חוזרים לאזור מגוריהם בג'באליה שבצפון הרצועה, שם צה"ל תקף מעוזי טרור באופן משמעותי. במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות הפלסטיני ביקש הבוקר לדאוג שהסיוע ההומניטרי שמועבר במסגרת עסקת החטופים יגיע גם לצפון הרצועה, ואמר כי על מנת להחיות את האזור יש להעביר סיוע החל ממוצרי מזון ועד דלק.
פורסם לראשונה: 13:40, 26.11.23