2 צפייה בגלריה
חסן אבו לטיף הנרצח מרהט
חסן אבו לטיף הנרצח מרהט
חסן אבו לטיף
חסן אבו לטיף, בן 25 מרהט, נרצח ביום שלישי בערב לעיני אשתו שנמצאת בהיריון מתקדם. הוא הצליח לסוכך עליה, חיבק אותה ואמר לה "אני לא רוצה שתיפגעי", לפני שהתמוטט ומת מהקליעים הנוספים שנורו לעברו. כך סיפרו היום (חמישי) קרובי משפחתו של הצעיר. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 110 בני אדם, לעומת 46 בתקופה המקבילה אשתקד. בחודש הנוכחי, שעדיין לא הסתיים, נשבר שיא שלילי של 24 מקרי רצח.
"הם התחתנו לפני 10 חודשים, אשתו אמורה ללדת בעוד שלושה חודשים", סיפר אחד מקרובי משפחתו של אבו לטיף. "הם היו בקניות לחג, ואז מישהו ירה בו מטווח אפס לעיני אשתו. הוא הצליח להציל אותה, חיבק אותה ואז ירו בו שוב בגב עד שהוא מת".
קרוב המשפחה הוסיף: "חסן אדם ישר ומכובד, הוא עבד במסעדת פלאפל ואחר כך החליף מקום עבודה. הוא ממש היה שמח לקראת הילד הראשון והכין לו המון דברים. לצערי, רצחו אותו עוד לפני שהוא הספיק לראות את הילד שלו". עד כה לא נעצרו חשודים ברצח אבו לטיף.
תיעוד: רכב שרוף ששימש את הרוצחים מכפר כנא

חמישה בני אדם קיפחו את חייהם ביממה הראשונה של חג הקורבן. אחד מהם הוא אשרף אבו נאסר (35), תושב חיפה במקור שהתגורר בכפר כנא. לפי החשד, מדובר ברצח על רקע הסכסוך המתמשך של משפחות הפשע בכרי וחרירי.
אבו נאסר יצא מבית קרובי משפחתו, וכשהתחיל בנסיעה חסמו אותו שני כלי רכב שממנו ירדו לפחות חמישה רעולי פנים. הם ירו לעברו יותר מ-40 קליעים שפגעו בכל חלקי גופו. "היה צפוי שירצחו אותו", אמרו קרוביו של אבו נאסר שנהג לעבור דירות בגלל איומים.
2 צפייה בגלריה
 עומר חאלדי ובנו מוחמד שנרצחו בשפרעם
 עומר חאלדי ובנו מוחמד שנרצחו בשפרעם
עומר חאלדי ובנו מוחמד שנרצחו בשפרעם
בשפרעם נורה למוות ביום שלישי אמיר סואעד (23), ואתמול נרצחו בעיר עומר חאלדי (61) ובנו מוחמד (25) על-רקע סכסוך בין שתי משפחות שכבר גבה את חייהם של שישה בני אדם מתחילת השנה.
"אנחנו חיים בפחד, קשה לנו לצאת לרחובות בגלל הירי והרציחות", העידה תושבת שפרעם. "מי שחושב שיש לו חיים - טועה. לא נשאר לנו אלא להישאר בבתים כי אנחנו לא יודעים אם ירצחו אותנו".
תושבת אחרת אמרה: "זה מפחיד מה שמתרחש אצלנו ובחברה הערבית בכלל. אין מי שיטפל בזה, לכמעט כולם יש הרגשה שמתישהו יפגעו בהם. כל עוד הסכסוכים האלה לא נגמרים, החיים שלנו בסכנה. ביומיים האחרונים יצאנו לישון אצל קרובי משפחה באזור המרכז, אנחנו שוקלים להישאר במרכז עד שהמצב יירגע".