1 צפייה בגלריה
אורית סטרוק בועדת הכנסת
אורית סטרוק בועדת הכנסת
ח"כ אורית סטרוק. "בעד עתיד טוב לישראל"
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ח"כ אורית סטרוק, שמתמודדת ברשימת הציונות הדתית, נטשה הערב (שלישי) ריאיון ב-ynet radio אחרי שנשאלה על סוגיות הנוגעות לאופיה היהודי של מדינת ישראל, ועל כך שלא נרשמה תחת מפלגת האיחוד הלאומי שהיא חלק מרשימת הציונות הדתית, אלא תחת מפלגת "עתיד אחד - עתיד טוב לישראל".
"בצוק העיתים, בנתונים פוליטיים מסוימים, רצנו בשתי מפלגות והכנסנו מועמד מתוכנו לרשימת הליכוד", אמרה סטרוק, בעודה מתייחסת לבחירות הקודמות – אז התמודד ח"כ אופיר סופר ברשימת הליכוד. "האופציה הזו מצויה בידינו והיא מאפשרת כל מיני גמישויות. לא אפרט אותן". כשנשאלה אם מדובר בשלד שבו היא משתמשת למטרות טכניות ולמימון מפלגות אמרה: "אפשר לשאול גם את איילת שקד, ברודני והרבה מאוד. אני בעד עתיד טוב לישראל. הרבה מהמפלגות השתמשו במבנים כאלה".
זו דרך לקבל עוד כסף למרות שהמפלגה היא עניין טכני ולא אידיאולוגי? "זה לא לב העניין. יש כאן יכולות שאפשר להשתמש בהמשך כשיש לך אופציות ביד, ואתה לא כל כך מהר נפרד מהן".
סטרוק אמרה בריאיון כי היא סבורה שהמצב בישראל מסוכן, והאשימה את אלה שנמנים על הצד הימני בממשלה, בהם נפתלי בנט ואיילת שקד. "האמנה של התנועה האיסלאמית מדברת בבירור על כך שכניסה שלהם לממשלה מטרתה להשתמש בכלים פרלמנטריים ושלטוניים כדי להשיג את מה שלא הצליחו בכוח הנשק או בכוח הזרוע", היא הוסיפה. כשנשאלה אם גנץ ולפיד לא רוצים שמדינת ישראל תהיה מדינת הלאום של העם היהודי אמרה: "אני חושבת שכנראה פחות אכפת להם. אין מדינה בעולם שתכניס את האויבים שלה למסדרונות השלטון".
סטרוק נשאלה על ההתבטאות של ח"כ רם בן ברק לפיה הוא חושש מכפייה על מגישות טלוויזיה לעטות כיסוי ראש אם מפלגתה תיבחר, וכשנשאלה אם היא תומכת בכפייה בנישואין אמרה: "אנחנו לא בעד כפייה, אבל חושבים ודורשים שהמרחב הציבורי יתנהל כמדינה יהודית. התהליכים הרשמיים של המדינה צריכים להיות כדת משה וישראל. אני מסתובבת עם כיסוי ראש בכוונה ולא מחליפה למשהו אחר. כיסוי ראש זה לגיטימי, תתרגלו".
בהמשך עזבה ח"כ סטרוק את הריאיון ואמרה: "פחות מתאים לי תוכנית היתולית. אני מנסה לדבר נושאים רציניים והמלאכה שלי מרובה".