חשד לרצח סמוך לגני ילדים: המשטרה פתחה בחקירה בעקבות דיווח על גבר מוכר למשטרה שנמצא בצהריים (שלישי) ללא רוח חיים ברכב ברחוב יצחק בן חנן בשכונת חפציבה בנתניה. תושבים דיווחו על פיצוץ שקדם לשריפה שפרצה ברכב. הרקע פלילי. רכב נוסף שחנה במקום והיה ריק מנוסעים עלה גם הוא באש. בעקבות הבהלה, עשרות ילדי שני הגנים הסמוכים הוכנסו לממ"ד.

מהמשטרה נמסר כי עם קבלת הדיווח במוקד 100 על קול נפץ שנשמע בעיר, אותרה גופת אדם באחד משני כלי הרכב שעלו באש ובמקביל מצא חבלן בזירה שרידי פריט אמל"ח. הממצאים הועברו למעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה.
שברי מכוניות שחנו בסמוך עפו למרחק של עשרות מטרים. כ-30 מטרים מזירת הפיצוץ ממוקם גן ילדים. עד ראייה סיפר: "היה פיצוץ חזק מאו, עפו רסיסים וראינו רכבים עולים באש. הייתה בהלה גדולה, כולם חשבו שמדובר בפיצוץ בגלל המלחמה, ראינו שגם צוות הגן נכנס ללחץ".
באחד מהגנים הסמוכים לומדים 20 ילדים בני 4-3. הדף הפיצוץ הורגש היטב, כמה ילידם החלו לבכות ואחרי נבהלו. הצוות שסבר בתחילה כי מדובר בפיצוץ טיל, גילה תושייה ותוך שניות אחדות הכניס את הילדים המבוהלים לממ"ד. במקביל, הורים דואגים הגיעו לגן כדי לבדוק מה קרה לילדיהם.
מול זירת הפיצוץ ממוקמת רחבה שמיועדת להסעת תלמידים מבית ספר שנמצא גם כן בסמוך לזירה. הפיצוץ אירע בזמן שהרחבה הייתה ריקה. "היה מזל שהפיצוץ קרה עוד לפני שהתלמידים הגיעו לתחנת ההסעה. אם הם היו מגיעים לכאן, הרבה תלמידים חפים מפשע היו נהרגים ונפצעים", סיפר תושב האזור.
5 צפייה בגלריה
הזירה בנתניה
הזירה בנתניה
הזירה בנתניה
5 צפייה בגלריה
הזירה בנתניה
הזירה בנתניה
(צילום: עידו ארז)
5 צפייה בגלריה
הזירה בנתניה
הזירה בנתניה
(צילום: עידו ארז)
5 צפייה בגלריה
שברי הרכב
שברי הרכב
(צילום: רענן בן צור)
5 צפייה בגלריה
הזירה בנתניה
הזירה בנתניה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בשעה 11:09 התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב שרון דיווח על רכב שעולה באש. חובשים ופרמדיקים של מד"א שקבעו את מותו של האיש, סיפרו כי לאחר פעולות הכיבוי ברכב אותרה בתוכו גופת אדם ללא סימני חיים.
חובש רפואת חירום אורן חדד סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב בוער. כוחות הכיבוי פעלו לכבות את האש וכאשר ניתן היה להתקרב איתרנו בתוך הרכב גופת אדם ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
נתי ביטון, מדוברות כיבוי אש בנתניה, מסר: "צוותי כיבוי הוזנקו בעקבות שריפת שני כלי רכב מתחת לבניין. הצוותים חתרו למגע עם הבעירה כדי למנוע התפשטות לבניין המגורים. בסיום פעולות הכיבוי אותרה גופה באחד מכלי הרכב".
בכתבה זו שולבו תמונות וסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום